Gångartsbedömning Ponny, 3-4-års

cela

Trådstartare
Hur bra/"dåligt"rör sig en ponny som erhåller de olika gångartspoängen?
Sitter ni på filmer från 3-års eller kvalitén som ni vill dela med er av?
Skulle tycka det var intressant att få exempel på hur en tex 9:a på galopp kan se ut, eller en 6:a på trav osv.

Sv: Gångartsbedömning Ponny, 3-4-års

De behöver inte röra sig superbra för att få upp till 8p på gången i sverige.

Nu är ju min visserligen äldre, men hon körde "Släpa mig runt trav" och fick en 8a när hon ställdes ut.

ja hmmm, det är väl det jag funderar över lite - hur höga kraven är egentligen?
Har läst en del bedömningar på nätet och får inte ihop det riktigt då den beskrivande bedömningen i mina öron låter som knappt en 6:a och så har ponnyn ändå fått 7:a, eller kanske tom 8:a...

Är det verkligen ingen som har film att bjuda på?:angel:

Det beror på ras etc.

Önskat rörelsemönster (benlyft ffa) är inte detsamma inom olika raser.

ja det vet jag ;) Om någon skulle bjuda på en film så räknade jag med att få reda på vad det var för ponny också (ras alltså)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 704
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 404
Senast: Barbabelle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 678
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama