gångarter?

N

nero94

Hej, jag är lite osäker på alla olika gångarterna på tävlingar...
Någon som kan beskriva dom lite närmare?
Särskillt mellantrav och samlad skritt (en tränare sa att i samlad skritt skulle hästen intetrampa under sig, vilket låter ganska konstigt...):confused:

Tack!:)

Sv: gångarter?

I mellantrav vill man se att hästen länger steglängden men behåller samma takt som i arbetstrav. I samlad skritt ska hästen inte ha något övertramp, det var säkert det din tränare menade. Men det är inte samma sak som att hästen inte ska trampa under sig. Det betyder att den ska sätta bakhoven i framhovens spår, inte förbi framhovspåret som den ska i (mellan), ökad och fri skritt.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 894
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 084
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka