Gammla min häst serier av Lena furberg

Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

National Air (jag letar fortfarande efter del två, för jag fick aldrig veta vad som hände med honom ..)

Var inte det Gnidde? Jag minns heller inte vad som hände med honom. Men jag minns att "vi ger honom lite av det där klöverhöet som han tycker så mycket om", nån gång då han var halt.... tänker på det många gånger när jag ger hästarna här riktigt fint grovfoder :).
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jo, det var Gnidde! :)

Kollade faktiskt upp hästen på svenska travsportens centralförbund och det enda som står där är att han gjorde 16 starter med en vinst, två andraplatser och en tredjeplats, 7 750:- insprunget, så det vittnar kanske inte direkt om någon riktig karriär som tävlingshäst!

KL

Minns att det fanns en till serie om en travhäst som var fux i en av de äldre tidningarna - en folkilsken sak .. Dock så vet jag inte om det är Lenas serie, så det är nog inte rätt att fråga om den här. :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Mulle så klart:D

Sen berättelserna om Frosty, Månstråle och Benjamin:love: Dom kommer jag alltid minnas!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*KL*

Jag får lite ont i magen av att läsa och se bilderna på alla serier, kommer ihåg hur jag grät och kände med karaktärerna...

Jag vill defenitivt ha ett samlingsalbum, skulle nog köpa två eller tre stycken :).
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Åh nostalgi :love:
Minns en serie om en tjej som red på ridskola.
Stallet blir sålt och dagen efter är hennes favorithäst borta (Fonzy?)
Hon får veta att den blivit avlivad, på vägen hem ber hon till månen att hästen ska leva, må bra och att hon ska få träffa henne igen. Någon som minns den?
Är det Lena som gjort den tro?

Serien om Silver minns jag också, tuvaserien är ju storfavorit också.
Köper fortfarande tidningen ibland, spec om det är Lenaserier med.
Freddy är också toppenbra! Jag är 26 :p
Mulle och Jojjo är ju helt underbara också:D

Ett samlingsalbum skulle jag absolut köpa!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Tre önskningar är det du menar, hästen heter Foxy :)

Monimaker: Mayday hette den hästen tror jag, en Marie Bergström-serie :)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Dagen då Jack försvann :love:

Den var ju underbar! :love:

Jisses, nu måste jag leta upp den bland alla gamla tidningar. Det lär ta några månader (med tanke på allt jag måste läsa på vägen, det går ju inte att bläddra :o). Jag vill också ha ett samlingsalbum! När jag var liten kollade jag inte efter författaren, men nu har ni ju räknat upp alla mina favoritserier utom en eller två, så de var visst Lenas verk allihopa.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

kl

Serien om "Dino" :love:

Och "Abrakadabra", osv osv:D


Samlingsalbum skulle ju vara helt jäkla SUPER:bump:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag blir nästan lite frustrerad av att förlag inte ser behovet av vissa böcker/album. En vuxenedition av dina gamla serier Lena, som alla vi som läst dem som barn kunde köpa åt oss själva nu när vi är köpstarka men med barnasinnet kvar, det skulle garanterat sälja!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

ALLA!Men om jag måste välja så blir det ökenvandraren och den där historien som handlar om en kille och hans fullblod som kommer till ett stall och gör sitt sista lopp och sen visar det sig att de hade dött i andra världskriget,minns inte vad den heter men den är så underbart bra!:')
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Jag brukar raida alla loppisar jag går på och köpa på mig Min Häst-tidningar, givetvis bara om det är Lena-serier med i dem dock! :angel::love:
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Poli, Gråben, och Mulle SÅKLART!!! köper samlingen, 2 ex iallafall:bow:

Poli var det den serien som handlade om en gruvponny?

Eller var det lena som skrev den serien om en shetlandsponny som drog kol? i en gruva.
Älskade den serien.
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

ALLA!Men om jag måste välja så blir det ökenvandraren och den där historien som handlar om en kille och hans fullblod som kommer till ett stall och gör sitt sista lopp och sen visar det sig att de hade dött i andra världskriget,minns inte vad den heter men den är så underbart bra!:')

Åh, vad kul att du gillade den - Charlies´Race!! Det var min man som skrev den, jag läste storyn i hans anteckningsbok och grät så det sprutade. Jag gråter fortfarande varje gång jag läser den storyn! Lite synd att jag inte hade ett helt år på mig med teckningarna.... Och lite synd att den kom ut samtidigt som filmen War Horse, för de är ju lite snarlika - och ändå inte alls. Charlies´Race hade jag annars kunnat se - som film! (Hybris, jag vet, men ändå....)
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Poli var det den serien som handlade om en gruvponny?

Eller var det lena som skrev den serien om en shetlandsponny som drog kol? i en gruva.
Älskade den serien.

Poli skrevs av en pojke, väldigt ung tror jag, som skickade mig ett helt anteckningsblock med berättelsen skriven för hand med blyertspenna! Otroligt, det blev en av mina mest älskade serier!
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Var inte det Gnidde? Jag minns heller inte vad som hände med honom. Men jag minns att "vi ger honom lite av det där klöverhöet som han tycker så mycket om", nån gång då han var halt.... tänker på det många gånger när jag ger hästarna här riktigt fint grovfoder :).

Gnidde, National Air, var en sann story som jag fick skickad till mig av hans ägarinna. Hon skrev en till serie åt mig, om en annan av sina hästar ett sto, vad hette hon nu................
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

Alla är favoriter!

Men dom jag kommer ihåg lite extra är dream weaver, mimosa, Hästen osv...

Efter att ha kollat på bilderna på serierna på hemsidan någon länkade så insåg jag att jag bara måste få tag i serien Hrím och Frostfaxe.
Det finns helt enkelt inget annat val än att göra ett samlingsalbum! :D
 
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg

*kl*

Svarte Björn är den serien som satt djupast spår i mitt minne, tätt följd av Poli.

Sommaren med Skräcken fick jag vänta 15 år på att få läsa slutet på. Har för mig att den var i tre delar och när jag var lite så missade mamma att köpa Min Hästnumret med sista delen i. Flera år senare så var jag barnvakt åt grannens dotter och roade mig med att bläddra i hennes Min Häst-tidningar - och där var ju sista delen!

Jag skulle lätt köpa ett samlingsalbum!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: iliedtoday
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
312
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Hästvälfärd, finns det något annat så aktuellt och samtidigt så missbrukat ord just nu?" - det frågar sig Ridsports avelskrönikör Lena...
Svar
14
· Visningar
2 460
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lena Ström är legitimerad veterinär med ögon som specialitet och forskare vid Sveriges lantbruksuniversitet. Hon är dels verksam vid...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp