Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp, det gör det!Tolkar det som att Poli-gruvponnyn finns med, vet någon om det stämmer?
@Juizy Jag med! Minns att jag var lite kär i honom när jag var liten
Hingsten som fastnade i taggtråd och sen fick ett träben (?) eller protes minns jag lite extra.
Hette inte han Robin? Har för mig att jag läste den serien i en av mina tidningar jag har här hemma =)
Jooo det är Robin! Var det inte den serien om att han var gammal cirkushäst och stegrade på kommando? Eller jag kanske blandar ihop den med en annan serie...
Nä dom har alltid varit sorgliga. Och fina. Jag grinar mig genom de flesta och har alltid gjort.Lånade båda seriealbumen från biblioteket för några dagar sedan och jösses, inte kom jag ihåg att serierna var så sorgliga... har jag blivit blödig på äldre dar?
Av serierna i de album som getts ut kommer jag bäst ihåg "Svarta Björn", drömmen där man får höra hans tankar och det avslutas med "var är min gröna äng..." ger mig alltid tårar i ögonen.
Andra Lena Furberg serier jag kommer ihåg att jag gillade är "Bara inte Billy!" och en om en fjording (hette den Timmy?) och sen vill jag minnas en serie som hette, eller att hästen hette, Simsalabim eller nåt liknande.
Jag tror den var av marie bergström till minnet av brunte.Jag minns inte om det var en av hennes serier. Men det var en lång serie om ett nordsvensk (typ) vars liv man fick följa. Han plöjde i skogen bl.a. Och dog sedan utmärglad
Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg
Secretariat . Också Gnidde, travaren? Vad hette serien?
Och Karino, fjordingen, med bilder som gjorde att jag trodde det var från vårt stall så jag skrev brev till Jenny Staaf som det handlade om .
Ojoj mitt 80-tal slog mig just som en stor knuff i magen.... sitter här och ler av nostalgi.
Jag har också för mig det slutade inte den med att ägaren och hans hustru skulle leda den hästen får ett utbrott trillar på honom slutar med att jakt laget får skjuta hästen ett tappert försök tror jag den hete en väldigt sorglig serier.Sv: Gammla min häst serier av Lena furberg
Tre önskningar är det du menar, hästen heter Foxy
Monimaker: Mayday hette den hästen tror jag, en Marie Bergström-serie
Jag har också för mig det slutade inte den med att ägaren och hans hustru skulle leda den hästen får ett utbrott trillar på honom slutar med att jakt laget får skjuta hästen ett tappert försök tror jag den hete en väldigt sorglig serier.