Gammar hund med stela, smärtande (?) leder

Sv: Gammar hund med stela, smärtande (?) leder

Precis, men knäppa djurägare finns det överallt.

Var bara en inflik i cillamuffins önskan att fler veterinärer borde tänka som hon skrev.

Tror inte att risken för en anmälning är det som gör att de flesta veterinärer undviker att förskriva en sådan kombination.

Fast det är ju fler veterinärer som gör. Det var en veterinär på Göteborgs största djursjukhus. Väl känd inom sitt område. Min fick också olämplig kombination av läkemedel den sista tiden i sitt liv. Det spelade liksom ingen roll att dessa mediciner var olämpliga under längre tid. Det var bara frågan om att göra hans sista tid så behaglig som möjligt.

Jag tror du tänker på unga friska hundar för då skall man absolut inte göra så. Då är det fel. Men har du en gammal sjuk hund så är det rätt. För du försöker inte förlänga livet på det sättet längre utan det är frågan om att göra sista tiden så behaglig som möjligt.

Jag menar såklart inte att man alltid ska kombinera kortison och NSAID :). Men du skrev att du aldrig hade gett något djur samma kombo som jag ger. Gäller det även behandling vid livets slut? Det tycker jag är synd, för alternativet är sämre livskvalitet.

Har du testat att använda ett Back on Track täcke? Satte mitt på min mosters hund (14år, överviktig och stel) och efter att hon bara haft det på sig i 2 timmar så kunde hon resa sig när hon låg ner utan problem (tog henne lång tid innan) :)
Så jag rekommenderar att testa Back on Track. Gör skillnad fast det bara sitter på en liten stund.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 939
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 497
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 846
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21