Det gäller bara på teatern, har en skådespelare sagt till mig. Hoppas han har rätt, för annars ligger jag pyrt tillNär något säger lycka till så betyder det otur att säga tack, istället ska man svara typ ja det ska jag, omtanken uppskattas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gäller bara på teatern, har en skådespelare sagt till mig. Hoppas han har rätt, för annars ligger jag pyrt tillNär något säger lycka till så betyder det otur att säga tack, istället ska man svara typ ja det ska jag, omtanken uppskattas
För att man riskerar att peta ut ögonen på någon?Jag hörde som barn att jag inte skulle fälla upp ett paraply inomhus, men jag har glömt varför.
Kliar det i näsan är det nån som tänker på en
Jägare och fiskare vill inte höra några lyckönskningar, här i norra Jämtland i alla fall. Skitjakt alternativt skitfiske ska en säga.
Kliar det i höger hand kommer man att få besök. Om det kliar i vänster hand så kommer man få pengar.
Kliar det i höger hand kommer man att få besök. Om det kliar i vänster hand så kommer man få pengar.
Så om man har handeksem så blir man rik och får ligga med en besökareOch jag har hört att kliar det i höger hand kommer man få ligga
Spännande, det finns säkert många sånna "regler".gammalfarmor, farmor grevinnan från Ungern, hade någonting med att kvinnliga gäster på bröllop inte skulle klä sig i klarrött för det gav en opassande signal om ett intimt förhållande till brudgummen.
Jag diskuterade den myten (rött på bröllop) senast igår, och folk bara "även om jag vet att det är en myt så kanske alla tror illa om mig ändå" 
AlltidDu vet väl om att har man grönt på sig är man en hora?
Då ska jag ha rött och grönt på mig nästa gång jag ska på bröllop!Du vet väl om att har man grönt på sig är man en hora?
Om man har varken eller, så är man nudist.Du vet väl om att har man grönt på sig är man en hora?
Åh den hade jag glömt så gulligt !Kliar det i näsan är det nån som tänker på en