Gammal katt...

palle

Trådstartare
Tänkte dela med mej lite i mina tnkar och bilder på min nuvarande gamla katt.
Han kallas för Plutten och är nu >15.5 år.

Så här såg han ut när han var 10 år
5130250.jpg

Han blev då bästa kastrat OCH bästa veteran Turkisk Van

Lite senare var han så här busig, trots att han då hadeförlorat synen och var i det närmaste blind... fast han kan se lite granna längst ut i kanterna så han ser lite rolig ut när han ska titta på något då han kisar och lägger huvudet på sned...
340038.jpg

Dock inget som hindrar honom från att hoppa runt bland bokhyllorna...

För ca 1.5 år sedan såg han ut så här... ledsen och trött... ville inte göra någonting... trodde att nu var det snart slut...
5130252.jpg

Men återigen lurade han oss...
Här sitter han och han unga släkting Vanessa, och försöker kika in på Mojja och Junior bebbar i februari-06.
7224934.jpg

Nästsista bilden här är tagen i augusti-06, men kunde lika gärna vara tagen idag...
7224935.jpg

Denna sista bilden är tagen precis innan jul-06... och den visar hur han numera normalt tillbringar största delen av dygnets timmar...
7224938.jpg

Vad jag vill med denna tråd ?
Inget speciellt... vill bara visa min älskade kisse som jag levt tillsammans med sen han var 2.5 dag gammal...
Han handmatades och växyte upp till en liten men mycket fin kisse som tog mängder med fina utställningspriser och har glatt både mej och hans uppfödare under alla dessa år.
Tyvärr gick hans kullsyster bort härom året i cancer... men Plutten lever.. han som var inne 3 ggr innan han ens var 5 veckor för avlivning pga bl.a. tarmförstoppning.
Men Djursjukhuset lyckades få liv i honom och varje gång blev han mottagen som en blivande kung.
Länge leve Jönköpings Djursjukhus :bow:

Efter sin något dramatiska uppväxt har han varit frisk som en nötkärna tills han för ca 7 år sedan lyckades trilla så olyckligt att han fick ett brott mellan ett par kotor längst in på svansen.
Men även det lyckades Djursjukhuset fixa utan att han blev tvungen att amputera svansen :bow:

Vill bara säga att jag älskar denna lilla krabat så det gör ont och bara tanken på att han en dag inte kommer att sova på min arm längre får det att svindla....

Sv: Gammal katt...

Vilken ynnest att få ha en katt hos sig ända från början och så länge. :love:
Önskar er fler fina år tillsammans.

En så fin misse du har. Hoppas jag får behålla mina länge också. De är 6 och 7 år i år. Man blir väldigt fäst.

Till er alla som svarat:

:bow: :bow: :bow:

Hoppas ni dessutom ursäktar alla stavfelen m.m. har så himla ont och har inte fått någon läkartid förräns i morgon em...

Alla våra katter kommer från samma uppfödare, våra vänner som jag haft förmånen att få tillbringa en stor del av min tid hos och som numera bor dryga milen härifrån.
Vi hörs av flera gånger i veckan och vi träffas så ofta vi kan med tanke på att dom jobbar skift...

Det är kanske därför jag har så himla svårt att köpa katt från någon annan uppfödare... för hos vem kan få den förmånen att få följa kattungen från det att den är några timmar gamla...

Såg Plutten tidigt en torsdagsmorgon när han bara var ca 1.5 timme gammal....precis innan vi åkte till jobbet :love:

Ska se om jag inte kan hitta några gamla bilder på honom någonstans...

Men vilken härlig post!!
Jag blir alldeles varm innnombords när jag läser den, ge den goa gamla gubben en kram ifrån mig! Han är verkligen jättevacker.

Oj, oj!!! 15.5år....Katter är luriga dom! ;)

Länge leve kungen, säger jag bara :banana:

mamma o pappa hade en katt när jag föddes. den dog nitton år gammal och jag var då 16-17. Saknar honom fortfarande:crazy:

Härlig 'Plutt' du har!:love:

Han kommer nog lura dig och veterinärerna några år till. Men visst förstår jag att du fasar för 'D-day'!!!

En granne hade en 24-årig honkatt som var blind o skraltig.. hade svårt att hålla tätt o att gå mm. Men grannen envisades med att bära kattan ut o in, matade o tvättade henne osv.. allt för att det var så svårt att skiljas! Sånt tycker jag är hemskt mot katten!!

Bia

Senast ändrad:

Riktigt så illa kommer det inte att bli...

Den dagen han inte hittar till lådan längre DÅ får han somna in...

Å...då kan jag ju inte låta bli att nämna att min pälsfoting fyller 17 år i år och har funnits med mig sedan jag var 10. Jag älskar henne :love:

<= (Har ingen bättre bild än den här brevid)

Det var en mycket, mycket vacker och värdig herre ! (den andra katten är också fin!).

Jag älskar gamla kloka värdiga katter.

Mina föräldrars katt fick vandra över regnbågsbron 19 år gammal. Hon var också väldigt speciell.

Tusen tack :bow:

Han betyder och har betytt så himla mycket under dessa år...

Han har varit en drömkatt när det gäller utställningar, inte bara för alla certifikat han fått utan även för att han gillar att visa upp sej...

Han är Europa Premier inom SVERAK....

Sen fortsatte jag att ställa ut honom inom IDP, och där blev han Premier och saknade endast 1 norskt CAPIB för att kunna få titeln Int Premier....

Där blev han också Bästa semilånghår kastrat + totalt BIS Kastrat, Gissa om jag då var så överväldigad av stolthet över honom...
10 år gammal och vinna över ALLA kastrater som var i åldrarna från 10 månader och uppåt.

Men det visade sej inte vara slut med det...
Han blev BIS VETERAN totalt OCKSÅ :eek:

Det blev hans näst sista utställning, då pälsen, äntligen får man nästan säga, blev för ullig och svårskött.
Det är ju inget roligt att ställa ut en katt som inte är i toppskick...

Han blev "bara" Bästa Semilånghårs Kastrat och Bästa semilånghårs Veteran då...

Men det räckte ändå för att han vid årets slut skulle vinna Årets vinstrikaste Kastrat OCH Årets vinstrikaste Veteran Turkisk Van :eek: :bow:

Själv skulle han gärna vilja följa med när jag packar för utställning.... och han ligger längst bak i transportburen och går inte att få ut om jag inte plockar isär hela buren...
Han SKA bara med :crazy:

Och när vi sen ska gå ut genom dörren riktigt ser man hur ledsen han är för att han inte får följa med. :cry:

Men han uppskattar nog numera bättre att bara vara en gosekatt hemma....

Fast oj vad underbara utställningsframgångar den gamle katten har gett mej :love:

Men han har även stöttat mej under alla åren jag varit sjuk...
Tänk när han kröp in under ställningen jag hade över magen så att ingen katt av misstag skulle hoppa upp i sängen och landa där när jag var nyopererad...
Då låg han under min tröja för att kunna få plats under ställningen :love:
Inte kunde han överge matte heller...
Han brukar följa mej tätt i hälarna när jag rörde mej i lägenheten, och gick jag på toaletten och stänge dörren, ve och fasa, då satt han utanför och "grät" tills jag kom ut igen...

Det är väl inte så svårt att gissa vem som satt i fönstret varje gång jag kom hem från jobbet eller hästarna eller om jag varit någon annanstans.... det har han numera slutat med... sitta i fönstret alltså...

Min kära Plutten vad jag älskar dej :love:

EP och Pr Wi´nte Sams Vanastic Van är hans fullständiga namn med titlar och allt...

Ett pampigt namn på en pampig katt, tycker åtmindstånde vi :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 310
Senast: Otherside
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 774
Senast: AnneB
·
Katthälsa Min katt anser att hon alltid ska med på promenader och ska vi inte gå på landsväg är det såklart okej. Annars får jag stänga in henne...
Svar
0
· Visningar
722
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur