Mycket möjligt? Jag har köpt tear-away backing (vet näppeligen vad det heter på svenska
? kan knappast vara mellanlägg, det är ju inte mellan nånting utan bakom...) som jag inte hunnit prova än, men det var väldigt billigt så det är det säkert värt!
Jag har inte provat med sugrör än, jag är en
tålmodig typ serru - det är bra för psyket att plocka upp avramlade trådrullar emellanåt.
Eller så har jag inga sugrör hemma...
Men har funderat lite, det bästa vore kanske något slags bygel som inte sitter åt men som innesluter rullen liksom? Så den kan snurra och studsa runt (litegrann), men inte ramla av?
Tror den foten som är i mitt beställda fotpaket är metall också. Så blir nog inte så mycket experimenterande med den heller för mig.
Men bara en sån plastfot kostar typ en femtiolapp...
Jag har för övrigt (
kanske) hittat spolar! Det fanns på
JYSK!?!
Måste vara första gången jag hittat något jag letat efter på den affären...
Dessa är visserligen för "apollo", medan jag ska ha "66k", men det skiljer ungefär 0,5mm tydligen så jag tycker det var värt en chansning. En tjuga för fyra stycken! (I plast dock...) Har inte hunnit prova mer än att släppa i en och se att den passar i alla fall, ska spola upp tråd på dem sen ikväll och se hur de funkar!
Lustigt nog var det de enda spolarna de hade, vilket verkar rätt konstigt? De här är alltså välvda, och till för maskiner som
inte har en sån spolkapsel man kan ta ut och sätta fast spolen i utan spolen läggs horisontellt rätt ner i maskinen. Knappast det vanligaste systemet, väl?
Och när jag ändå var iväg och shoppade tog jag en sväng på Clas Ohlsons också, för jag kände jag behövde en liten syask av nåt slag...
Visst, rapplig och plastig. Men väldigt mycket förvaring för under en hundring!