gamla hamstrar

astronaut

Trådstartare
skrev en tråd om leslie dagen innan hon skulle bli avlivad men djursjukhuset tog ej emot henne :confused: :( .
Iaf hon lever fortf. och är mkt piggare för övrigt.

men frågan är: är det normalt att en hamster tappar så mkt så hela hennes kropp knappt har päls längre? hennes kropp är lika naken som en nakenkatt :crazy:

är det normalt eller ska vi ta in henne igen?

Sv: gamla hamstrar

Nej det är inte normalt.

KRÄV att de ska ta emot henne! Gå inte därifrån förrens de har en tid!

för att bulan under var mjuk (hon hade då förstoppning som i dagens läge är bättre och ingen bula öht) ..

vi ska ringa till ett annat nu iom att vi försökt 4 gånger. sjukaste djursjukhuset ever :crazy: :mad:

Det kan hända av hormonförändring och det kan ske av en tumör tex. Det kan också vara svamp men då brukar det också vara en massa hudflagor på kroppen.
Tumörer kan ju sitta invärtes med vilket försvårar det hela.
Så länge som hamstern i sig inte verkar påverkad av sitt tillstånd så kan ni ju vänta med att åka till veterinär. Jag tror faktiskt inte att det tillståndet är behandlingsbart så veterinär är om hamstern verkar må dåligt av det hela och behöver avlivas.
Min kopmis hamster var så där ett bra tag innan den dog och den var helt opåverkad av att den nästan inte hade någon päls kvar. Också den gammal när det hände.
Hur gammal är hamstern?

Hittade den här tråden när jag sökte på gamla hamstrar. Min dotters hamster är ca 2 år och har tappat päls över hela kroppen. Inte fläckvis, utan den har liksom tunnat ur överallt. Inga reaktioner i huden ser det ut som. Den är pigg och glad och äter och dricker och springer i hjulet som vanligt. Är det vanligt att gamla hamstrar blir tunnhåriga?

Ja, det händer ibland med gamla hamstrar och påverkar inte hamsterns levnadstandard förövrigt. Lite som när människor tappar/tunnar ut på huvudet av ålder. Alla gör det inte och vissa gör det nästan helt.
Så länge det inte är massa vita, vitgula flagor på skinnet som mer pekar mot svamp så är det inget att oroa sig för eller något man kan göra speciellt mycket åt.

min blev otroligt runnhårig innan hon dog. hade t.o.m kala fläckar över helva kroppen, mest på bakdelen

Min Justin blev en nakenJustin när han blev tre år ungefär. Han såg inte klok ut, men han var väldigt rar...

Liknande trådar

Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 127
Senast: Disen
·
H
Foder & Strö Jag har på min ena häst fått problem med en stafylokockinfektion (aureus) som orsakade den värsta mugg/rasp och lymfangit på alla fyra...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 987
Senast: orcide
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 745
Hästvård Det finns en risk att det blir ett långt inlägg, ska försöka fatta mig så kort det går. Det gäller min häst, ett halvblod på 19 år...
Svar
6
· Visningar
1 255
Senast: MHelena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama