Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Formellt är väl Sansa Lady Lannister, för hon och Tyrion är väl inte skilda? Äktenskapet med Ramsay var bigami.
Marriages in the Seven Kingdoms can be ended in several ways. In the Faith of the Seven, a marriage that has not been consummated can be set aside by the High Septon or a Council of Faith.[105][106][101] Neither bride nor groom needs to be present for an annulment
Nej eftersom hon och Tyrion aldrig hade sex så kunde hennes äktenskap annulleras och hon kunde därför gifta sig med Ramsay Bolton. Eftersom Sansa var orsaken till att Ramsay legitimt kunde kalla sig lord of Winterfell så skulle han aldrig gift sig med henne om hon fortfarande var gift med Tyrion. Enligt http://awoiaf.westeros.org så kan äktenskap annulleras:
Dvs allt Ramsay behövde var för en präst/septon att annullera Sansas äktenskap med Tyrion pga att det inte fullbordats. Det här var också vanligt vid medeltida äktenskap som GoT är baserade på. Därav att många bröllopsnätter observerades av ett antal vittnen som senare kunde svära under ed att äktenskapet fullbordats, sk Beilager https://en.wikipedia.org/wiki/Beilager
Bara en tanke men den här tråden dyker ju upp på fler ställen där en kan läsa delar av innehållet i inlägget, så det kanske kan vara vettigt med spoliers om en är väldigt tidig med att se ett avsnitt eller så?![]()
JAG VET, håll ett morgonmöte ihop innan ffs!!!Vad än Sansa tycker så ska hon inte utmana honom offentligt.
Sansa verkar bli iskall, kanske på både gott och ont..Jag tror att Sansa mycket väl kan bli makten bakom tronen eftersom Jon är bättre på att leda män än politik och Sansa lärt sig av några av de mest hänsynslösa politikerna i Westeros (inklusive Tyrion).
Lyanna Mormont FTW
Undrar vad Euron tänker ge Cersei i present?
Det var flickan och pappan som Arya och Hound träffade på, dom fick mat och kom överens att mot hederligt jobb så skulle dom få hederliga pengar. Hound slog istället ner pappan och stal silvret, "dom kommer ändå dö" eller nått åt det hållet tyckte hanFler än jag som letade efter Hordor bland zombisarna??
Och vilka var den där familjen som Hound kände igen? Jag minns inte alls dem.
Kan det ha vart 5? 6 var väl Arya hos mannen utan namn typ hela säsongen?Ahaaa! Tack @Trott ! Minns du vilken säsong det var?
Fler än jag som letade efter Hordor bland zombisarna??
Och vilka var den där familjen som Hound kände igen? Jag minns inte alls dem.