galoppträna montehäst

Sv: galoppträna montehäst

det är väl därför det kan se ut därefter också :D
Men det ser ju ut att vara bättre på den fronten nu...

Den danska travtränaren F.jensen hade inte många vagnar hemma på gården utan galopptränade alla sina äldre hästar vilket gav bra resultat under ett par år. Inga problem,alltså ! Dessutom hade han tunga sandbanor och lyckades ändå undvika skador på djuren. Lycka till!

Slarvigt...Så som travhästar är konstruerade för att gå. Så som 99 % av alla rider sina travhästar.

Nja, det var ju inte så jag menade. Flemmining tävlade ju sulky...det har jag ju också gjort, alltså galopptränat sulkyhästar. Men om man kan träna galopp under sadel med en montehäst menar jag.

Men det borde ju gå, annars så ska jag vara ett försöksexemplar :D

Går hur bra som helst!!!Kul tycker hästarna iallafall:banana: Enligt min erfarenhet:idea:

:D Skaffa dig en naturtravare *host host*;)

Köpte en häst nere hos Kia Romlin för flera år sedan. Det va då hon hade en märr som orkade hur mycket som helst..

Den dressyrtränade hon i kort och ökad galopp så som så många andra sulkyhästar tränas.(kanske inte just i dressyr men kom ihåg att det är inte så länge sedan det var strängeligen förbjudet att galoppera på travarna! :p )

I alla fall, vi kom in på montén (som då låg i sin linda här i sverige)och hon menade på att det inte är någon skillnad.

Jag förstår resonemanget att den kommer in i en "rund" galopp och kanske tar till det men njea..jag är tveksam.

Och varför ska man i så fall galoppträna i dom farterna?

Såg ni Björn Goops styrning häromdagen?
Hästen galopperade i tre varv!!
Snacka om att köra gunga!:D :D :D

Nog första gången jag har sett en travare orka det..

När man kommit till att dom tar långa målmedvetna galoppsteg och lägger ordentligt med mark under sig , då är man DÄR :love:

>Djurjouren. Det var det vi sysslade med jag och Greta igår! Lååånga målmedvetna steg... :D Kan hålla med om att det var en häftig känsla, nu ska vi bara jobba på att minska bromssträckan till nåågot mindre än 200 m i tung uppförsbacke med pelhamstång... :rofl:

Hrm :angel: ...... Det såg oerhört trevligt :love: ut men jag måste erkänna att jag inte är det minsta avundsjuk på dig som får rida henne :-)
Vetdu..Greta förtjänar nästan en egen tråd :-), tror jag skapar en..
Hoppas du har det trevligt där hemma, Piper hälsar!!!

självklart går det att rida g jobb ned monte häst.Inga problem dom vet skillnad på tävling o träning

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Morsning! Har ridit på ridskola i 4,5 år o rider bra i skritt o trav. Tyvärr har vi fått börja galoppera precis men jag klarar mig bra i...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: GotAsecret
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 640
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 771
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025