Galoppsprång - längd?

E

Expensive_Hobby

Tänkte träna trail men jag vet inte på vilket avstånd bommarna ska ligga? Hur långa galoppsprång räknar man med? och avstånden för travbommar och skrittbommar?

Tacksam för hjälp!

Sv: Galoppsprång - längd?

Skritt 40-60 cm, trav 90-105 cm, galopp 180-210 cm. Man får höja bommar också, skritt max 30 cm, då minst 55 cm mellan, trav och galopp max 20 cm, alltid från mark till högsta punkt. Ryggningshinder av bommar minst 70 cm mellan, minst 75 om de är upphöjda max 60 cm. Man behöver aldrig rygga över bom. Sidepassbom max 30 cm hög. Fyrkant har sida på 150-210 cm. Bro minst 90x180 cm. Serpentin minst 180 cm i trav.

Alla uppgifter från trailkapitlet i regelboken 07-08.

/Ida

Edit: Eva hann före, men jag låter mitt vara kvar ändå.

Tack! Mycket informativt och utförligt:bow:

Har ingen regelbok ännu:o

*kapar tråd*

Hur långt är det imellan konerna som man ska rida slalom mellan i WR?

Beror på hur stort ridhuset/banan är ;)

Malin

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 358
Senast: Googlarn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Relationer Jag tänkte vara anonym först, men jag är nog rätt anonym på forumet ändå så jag skiter i det. Min man har en svårt kronisk sjukdom, han...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 160
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar