Galoppsadlar!

L

lagimo

Heej

Jag undrar hur mkt den minsta galoppsadeln och hur mkt den största galoppsadeln väger ?

:bow: :bow: :bow:

Sv: Galoppsadlar!

Jag har en som väger 150gram och en som jag brukar låna som väger 10kg (pluss att den har fack för mer bly) ...

*kl* När vi ändå pratar utrustning, var hittar man den billigast- sverige eller utomlands? Gärna hemsidor i så fall... Måste börja införskaffa det tror jag, iaf stövlar och byxor... :crazy:

Det finns galoppshopar på banorna (Jägersro, Klampenborg, Göteborg samt Täby). Det blir inte speciellt mkt billigare att ta hem ett par byxor eller liknande via internet. Jag beställde hem grejor ett tag och sålde i sverige, men då la jag orderbeställningar på ca 10-15 000 kr för att få lite rabatt. Det är dessutom ganska långa leveranstider från USA/ Australien.

Om du ska prova på att rida löp kan du säkert låna utrustning av någon de första gångerna. Det jag tycker att du ska satsa pengar på direkt om du inte redan har gjort det är en bra hjälm och säkerhetsväst som passar.

Av vem kan man låna utrustning då? Jag ska börja rida amatörlöp, har inte ridit upp o så än, men jag har köpt häst för det ända målet. Jag väger väldigt lite, 48 kg, så jag behöver antagligen en hel del blyviket och en väldigt tung sadel..

Väst och hjälm har jag redan och sadel och liknande får jag låna! Ska nog kunna låna iaf byxor, får se om nån i närheten har stövlar i min storlek.. Men tänkte bara höra om man verkligen tjänade på att beställa utomlands, Jägers och Göteborg har jag kollat på. Tror att Täby är lite billigare, men där är jag ju inte så ofta.. :p Visst skickar de inte heller??

Känner ni inte någon som är aktiv??? Jag tror att ni håller till på Jägersro och där kan kanske Alan Jack hjälpa till. Jag vet att det finns en amatörlåda på Jägers med grejor att låna men tvyärr har den blivit väldigt tom med åren...

Jag tycker helt klart att man ska köpa egna kvalitetsgrejor om man bestämmer sig för att satsa på att rida amatörlöp men det är många som aldrig rider mer än en-två gånger. Själv har jag lagt massor med pengar på min utrustning under åren men det tycker jag att det är värt. Det är faktiskt väldigt bra andrahands värde på grejorna då det knappt finns något begagnat att köpa.

Täby-butiken skickar säkert om du bara frågar!

aktiv, njaee.. Känner ju magic_spell här på buke som ridit några löp, och en till som har ridit ett... Ska höra mig för, helt klart bäst om man kan få låna ju! :) Men haha, har inget annat för mig ikväll så tänkte kika runt lite och se var det är billigast när/om man nu köper själv! :)

Jo, har tyvärr också märkt att det är ont om begagnat.. :(

Täbys är billigare än Jägers och Göteborg vad jag har hört/märkt (bara jämfört vissa varor). Som Annika säger så tjänar man inte så mycket på att beställa, inte minst pga frakten. Men det är helt klart värt att kolla upp. Känner en som tjänade närmare 500kr på att beställa sin nya säkerhetsväst från England. Exakt samma väst som säljs i de tre banshoparna…

Några länkar (om det är tillåtet):
http://www.jockeytack.com/ (USA)
http://markeysaddlery.com.au/ (Australien)
http://www.treehouseonline.co.uk/index.html (England, där västen beställdes)
http://www.gibson-saddlers.com/ (England, ”världens mesta/bästa galoppshop”)

Vråla till om du bestämmer dig för att beställa. Smart att beställa i hopp med andra…

Jag har också beställt väst från treehouse.. (dock klass 3 västen) Mycket bra och tjänade som sagt var ca 500 kr!! :) Frakten därifrån blev inte alls särskilt dyr heller! Kan tänka mig att den är värre från usa eller aus.. Tack för länkarna ska kolla upp det, har även mailat och frågat ifall täby skickar saker. De är iaf mycket billigare vad det gäller byxor än jägers.. :crazy: (som nu har samma sortiment som gbg)

Tack för hjälpen allihopa!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 524
Senast: fixi
·
Tjatter Så till nästa års OS i Paris är det då klart att breakdance blir en gren O_o Jag som redan tycker att bedömningssporter inte bör vara...
Svar
17
· Visningar
1 008
Senast: tanten
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 141
Senast: Hermelin
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 932
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar