galoppombyten

kanotexperten

Trådstartare
Ännu en märklig fråga...:o
Nån som lärt sin häst att byta galopp då ni kör med vagn??? Byter hästarna själv, tänkte då på ex 4 spanns hästar, när dom kör runt tunnor mm....
Finns det nån som lärt din häst galoppombyten på rakt spår i vagn, går det???? isf hur har ni lärt dom? :confused:

Sv: galoppombyten

jag vet att det är en handikappsryttare som hade en körhäst som kunde det kommer dock ej ihåg namn...
kan inte hjälpa dig mer än det...

Sv: galoppombyten

Hej!

Jag har själv funderat på det där med galoppombyten... Själv brukar jag ge kommandot just innan det bakben man vill ska ta för sig mer, stampar av. Samtidigt kan man peta lite med pisken på den sidan. Det funkar ofta för mig, men jag vet inte hur andra gör.

Moa

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 328
Senast: JohannaB
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 970
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar