Galopphärstamning

Lady_D

Trådstartare
Jag har ett fullblod med härstamningen Parios-Billion. Vad säger den er galoppmänniskor? Har ett visst hum om vem Billion var men Parios? :confused:

Jag vet att den här tråden inte ligger helt rätt :o men jag hoppas den får ligga kvar då jag har störst hopp om svar här.

Parios var om jag inte tänker på fel häst en sprinter av mkt bra kvalite som startade på 80 talet.

I hingstakatalogen från -01 står det bla: Lågställd, överbyggd, väl musklad hingst. Lång hals, välliggande bog, outvecklad manke, långt muskelfyllt kors. Knätrång, platta hovar. Kort nystande skritt.
Hingsten har överbett, dock med tandkontakt.
160cm hög, fux, född-88.
Om du går in på Atg.se och sök sportinfo så kan du hitta hans nuvarande ägare.
Han är inte med i årets hingst katalog och jag kan inte minnas många avkommor till honom på banan......

Min häst gick på banan i drygt ett år hade 12,5 % vinster och 50 % plats :)
Men det räckte inte :smirk: så nu är han fälttävlanshäst :bump:
Jag gissa att han fått sina ovanligt fina gångarter av mamma då... :D

Känenr inte honom, sett honom en gång o kom ihåg att han var tjusig ;)
Ska ha ett foto på honom nånstans när han startade på Jägers om jag inte tagit bort d från datorn..

Å hoppas du har det :bump: :bump:
Snälla skulle du i så fall kunna skicka det till mig??
Jag pm:ar dig min adress.
:bow: :bow: :bow:

Sv: Re: Galopphärstamning

Gick in på www.galoppsport och sökte på Parios och såg att han avlidit detta år.
På 76 starter har han sprungit in 1 376 670kr men vunnit endast 9ggr.

//Lotta

Sv: Galopphärstamning

En mysig Parioshäst som heter Thankgodit'sfriday startar i en häcklöpning i Göteborg på söndag - en riktig köttbulle

Jag kan berätta att han var en jätte mysig häst. Han var snäll men otroligt hingstig. Han var en riktig sprinter i kroppen, liten, kompakt o otroligt musklad. Jag jobbade m honom både i Skåne o på Täby men tyvärr tröttnade han totalt på att springa så då fick han gå till avel. :banana:

Hittade denna gamla tråden när jag sökte på min häst pappa Parios och vill bara berätta att jag har Thank god it´s Friday numera kallad Fred . Köpte honom i höstas då han tyvärr inte höll för galopp startade inte många gånger. Han är en cool kille o lik Parios sägs det (Har bara sett Parios på bild)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 911
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 023
Senast: Barret
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 133
Senast: Nevermind
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka