M
mirage_
Jag tycker att jag borde kunna det vid det här laget, men icke då. Mitt stora problem är att jag inte kan sitta ner i traven innan fattningen. Det känns som om jag bara studsar omkring och då blir allt pannkaka.
Tips?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
förstår hur du känner dig! usch ingekul. jag köpte precis ny sadel, så nu kan jag nstan stta ned i travenjag håller på att lära min pålle galopp på röstkommando, då behöver man inte sita ned för att göra en "riktigt" fatting...
![]()
Hej!
Första inlägget på forumet för mig.....
Du skriver "ge galoppskänkel"
Är ganska mycket nybörjare och blir en smula förvirrad när jag får olika svar på frågan om hur man ska göra när man fattar galopp. Rider mestadels på ridbana eller i ridhus och jag har snappat upp detta :
Fatta för innerskänkeln och glöm bort yttern...., fatta för ytterskänkel å låt innern ligga kvar i "normalt" läge eftersom galoppen fattas för ytterskänkel...... För fram innern och bak yttern eftersom hästen börjar med ytter bakben i galoppen......., Vrid höften "utåt" å kläm till med innerskänkeln samtidigt som jag ska stödja på yttertygel.........![]()
Kan det vara olika beroende på hur hästen är utbildad? Finns det något rätt eller fel? Är något "lättare" än annat?
Tacksam för alla svar!!