Galoppfattningar

L

LLLT

(Om tråden kom fel så snälla flytta på den, är lite fundersam på det där var trådar ska ligga :o)

Jag har en åttaårig varmblodvalack som jag håller på att lära galoppfattningar, men har lixom "fastnat".. Något som har något bra tips på hur man lär om dem till att fatta galopp?
Han börjar inte travar trava heller, han bara travar på som vanligt, går otroligt snett och fattar efter ganska lång tid, men springer oftast in i galoppen då utan att travar-trava.

Några tips? :D

Sv: Galoppfattningar

Det finns redan oändligt med trådar om detta. Använd sökfunktionerna så ska du se att du hittar svar på allt.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Ridning Har funderingar kring sitsen vid galopp. På ridskola lär man ut att det ska sättas tungt hela tiden, både vid fattning i galopp. Min...
2
Svar
33
· Visningar
3 547
Senast: Stekspaden
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur