Galoppens nästa storstjärna!!

toughcookie

Trådstartare
Photo-0046.jpg

Detta är "VARFÖRINTE" :love: e. El gran Lode u. Ellerhur
På bilden ca 8 timmar gammal. Så se upp om tre år för då tänkte vi vinna norskt derby :D

Till moderator, la den här eftersom det är en blivande galopphäst och eventuella kommentarer kommer röra sig om hennes förutsättningar på banan.....

Sv: Galoppens nästa storstjärna!!

Vilken underbar krabat...var det den jag skulle köpa??? Jag kan ju drömma iallafall!!

Precis, det var henne jag menade! Fast mest angelägen är jag att låna ut mamman....(oj vilken smygannons det blev)
Jag tycker att OSLO är den finaste banan tätt följd av göteborg. Skälet till att jag slutat är att jag hållit på i så många år att det var dags att prova nått nytt.
Sen har jag jobbat åt en underbar tränare och när han drog ner verksamheten så ville jag inte gå över till någon annan tränare. Fast jag har börjat rida lite turer på täby nu igen....

Vet inte alls hur banan i Oslo är men jag hade gärna velat ta en titt, har bara varit på klampenborg och jägersro, men galoppisarna i stallet startar på olika ställen men imed skolan så hinner jag inte följa med överallt, men till Jägersro kommer jag alltid med! Ska dit den 3 maj då min favorit startar (Ardbeg) men jag väntar även på att Ave Pimiento ska starta första gången efter derbyt! Tror att denna säsongen kommer att bli spännande för min del. Kul att du har börjar rida galopphästar igen, svårt att släppa det?? vilken tränare jobbar du för?

ok, och du tänker inte sluta igen??? Ska du behålla fölisen och träna den själv? Tycker att det är ett coolt namn VARFÖRINTE när mamman heter ELLERHUR!!! Jag lär ju inte missa den hästen!!!

Nu rider jag ju bara ett par turer i veckan och det är jättekul men jag kan inte se mig själv gå tillbaka att jobba heltid igen.
Om jag behåller fölis kommer jag troligen träna henne själv men om det kommer vettiga bud så säljer jag.
Jag vet ju inte om hon FÅR heta Varförinte men som andra namn har jag "vilddjur" och som tredje "Ellskling"

Ok, hur många hästar har du? Jag skulle kunna se mig själv jobba med det på heltid men det är en massa år dit känns det som, vill ju ha utbildning först, sen vill jag gärna ta amatörryttarlicens men det känns så långt bort men ändå inte! Helt klart hade jag velat ha en egenuppfödning att senare träna och starta!

Jag har fyra hästar fast ingen i träning. Jag har fölet+mamman en shettis och enn XX hingst som visserligen är anmäld i träning men förmodligen aldrig kommer att starta mer.
Jag har haft amatör ryttar licens men är en riktigt USEL löpryttare!!!! Mwn det är riktigt riktigt kul att rida löp....
Däremot är jag en hyffsad träningsryttare med inridning av "psykfall" som specialite´
Är skäckfölet på bildet ditt?

Ok, har aldrig förstått mig på hur man tar licens men det kan kanske du hjälpa mig med och förklara. Jag vill verkligen komma någonstans inom galoppen men just nu så nöjer jag mig med att vara med amatörtränaren som jag har min häst i samma stall som. Rida löp är ju min stora dröm! Jag skäcken på bilden är min på bilden är han 4 månader och nu är han ett år den 5 maj, tiden går fort! Hur har du dina hästar hemma eller inakorderade?

För att ta licens så ska du (åtmionstonde var det så jag gjorde) rida ett snabbjobb och ett startboxprov i sällskap för att få ut sk dagslicens, sen måste du rida tre godkännda lopp innan du får ta ut en "riktig" licens. Och godkännd betyder alltså inte att du måste vinna utan att du visar att du kan hantera din häst och rida säkert. För att få ritter måste du nästan ha en tränare som backar upp dig i början. Sen om du blir framgångsrik så trillar dom in av sig själv men det är många duktiga amatörer som slåss om väldigt få ritter.
Jag har tre av hästarna "hemma" fast dom är innackorderade på gården där jag bor. Hingsten stå för tillfället på angarns träningscamp men jag ska ta hem honom så fort dom andra hästarna går ut på bete så¨det finns plats till honom.
Har du flera hästar?

Ok Tack. Nu har jag bara skäckhingsten, sålde min minishettishingst igår! Om planerna går som jag vill så ska jag jobba natt på helger och spara pengarna sen så ska jag köpa ett fullblod, men inte en galopphäst utan det ska jag ha senare när jag har gått ut skolan och verkligen har tid och råd det krävs ju en del! Meningen var att jag skulle köpa ett fullblod men så råkade jag stöta på skäcken och då insåg jag efter att ha tänkt efter nogrannt att jag ska ha min drömhäst alltså ett fullblod, men inte än även om det är svårt så får jag ha tålamod för att jag känner mig inte färdig för det än men ändå. Vet inte hur jag ska utrycka mig men jag hoppas att du förstår.

Hojta till när det blir fullblodsköp så ska vi hitta nått riktigt fint!
Självklart förstår jag vad du menar, var sak har sin tid och har man en gång haft fullblod så brukar man aldrig vilja ha något annat sen =)
Vad ska du "använda" skäcken till?

Tror att det blir hoppning men jag vet inte riktigt, kanske ska jag starta lite i distans men det beror ju också på vad han lämpar sig till , men han ska köras in till nästa vår. Han har ju 25% fullblod i sig och ca 25% arabiskt fullblod i sig så lite fullblod har jag ju redan=) Klart att jag hojtar till, skönt att ha hjälp av någon som är mer insatt ock kan en del om olika stammar. Vad är det tänkt att du ska ha din hingst till om han inte ska starta mer?

Han ska gå fälttävlan och sen funderar jag på att visa honom för fullblodsavel till hösten för han fyller all dom kriterierna med resultat osv. Så har jag en liten dröm om att såsmåningom få honom godkännd för halvblodsavel om han är så bra i fälttävlan som jag tror (sen att JAG aldrig kommer våga rida högre än * är ju en annan sak!) Han har debuterat lite klubbhoppningar i år och tanken är att han ska vara stadig i 1.10 innan nyår.

Låter ju bra, vad har han för stam? Jag kan ju låna honom och rida fälttävlan, det är ju en av mina andra drömmar=) När var det du skulle till klampenborg? Kanske har Peter hästar till start då? Finns startlistorna ute?

Nu på lördag ska vi dit, det var startanmälan idag så troligtvis kommer listorna i eftermiddag.
Han är E. Slip Anchor U. Pepridge E.Indian Ridge.....

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 647
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025