Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ja men kan det inte vara att du även får en viss hävstångs effekt oxå???? men dom är ju oftast väldigt tjocka??
vet bara att jag älskar att rida med dom betten o mina hästar osså
Det är så för att ryttaren inte skall dra igenöm bettet genom munnen på hästen,tyvärr förekommer det dålig ridning och då kan det vara befogat.I ett löp kan en situation uppstå då liknande fenomen uppstår därför har man dessa jätteringar.Behovet är mindrte om hästarna är välridna,det kräver dock att de som rider djuren till vardags kan utbilda hästarDe har dock ingen hävstångseffekt som ngn skrev.
okej tack för svaret. En fråga till, är betten extra lätta då eller nåt för det finns ju tex travbett med stänger som går ner för att inte kunna dra igenom. Även sånt där "milton-bett" (glömt namnet) där stänger går både upp och nedanför...
fast nu när jag tänker efter så har ju båda dom betten fasta ringar och det kanske är det man vill komma undan?
Hundavel & Ras En mycket bra grej att tänka på när ett barn ska hantera hunden och kunna gå på kurser och träningar själv är att välja en ras som är...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.