Galopp utbildning

M

Mmmalin

Hej! Jag & en kompis var på praktik hos Michael Kahn 2 veckor i höstas, Fick visserligen bara cantra då, men det var ju skoj bara det! Nu har även min skola köpt ett fullblod som ska skolas om till ridhäst, och henne fick jag gå ut & "rasta" på våran rakbana, det gick undan!! Efter det var jag fast!! :D:D:D Är sugen på att gå någon galopp utbildning nu efter att jag slutat skolan, men undrar nu alltså om det är något att ha? tacksam för svar :)

Sv: Galopp utbildning

Det är Balldale Beauty du menar va?

Belldale Beauty, rebecca!!

Va kul att min lilla stjärna redan lyckats värva fler galoppentusiaster:bump: Rider in hennes son nu och han är minst lika underbar!:love:

Om en galopp utbildning är något att ha? tja kanske inte de viktigaste kunskaperna om du tänkte jobba på posten, men ska du jobba med hästar/djur oavsett vilken gren tycker jag att fullblods erfarenhet är guldvärd! på www.unggalopp.se kommer hela tiden upp information om olika kurser. Kanske strömsholm i sommar, och brittish racing school till vintern? Det finns en massor av olika alternativ!

Lycka till! (och pussa bella från mig;) )

jajaja jennie, din jävla perfektionist

Jajjemen det är Bella =) Vi har hoppat med henne för första gången nu och hon var super duktig! Vet du något om henne vad hon gjort tidigare? Vore jätte kul att veta då jag rider henne mycket nu :D

Jag har funderat på någon kurs på strömsholm, har även varit och kikat på BRS's hemsida & det verkar ju vara en upplevelse för livet. Tack för svaren iaf, jag får fundera vidare! :)

Nadja som hon köptes av har ju fött upp henne själv och ägt henne tills nu, hon kvalade på en bra tid men startade aldrig för hennes ben höll inte riktigt. Sen fick hon föl (2åring i träning Blueprint)

http://i136.photobucket.com/albums/q188/Jockeyjoe/Horses/S2020004.jpg

På hösten som åring (2006)

http://i136.photobucket.com/albums/q188/Jockeyjoe/Horses/BluePrint.jpg

Sen kom hon tillbaka ut till angarn och fick gå som elevhäst på belldale racing school. Men Nadja tyckte att hon skulle säljas som ridhäst och då började jag träna både hoppning och dressyr på henne, hon hoppar kanon!

http://i136.photobucket.com/albums/q188/Jockeyjoe/Horses/bella.jpg

Du får jättegärna pm:a mig i fortsättningen och berätta hur det går för henne

Liknande trådar

Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 519
Senast: Sol
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 359
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 329
Senast: shia
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 797
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA