Galopp framför vagn

Gebban

Trådstartare
Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot så ökar han bara på?

Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot så ökar han bara på?
Bara att fortsätta träna från marken med röstkommandon.

Han är ju drillad att i vagn är det trav som gäller och de plockas ner direkt om de fattar galopp.

Ett annat alternativ, om han är väldigt snäll och väldresserad i ridningen och du har någon både du och han litar på. Sela på med sele och vagn, något lösare ryggstycke än vanligt. Ryttare på med tyglar och sen en kusk i vagnen som för säkerhets skull har tömmar, de löper då över låren på ryttaren.
Ryttaren är den som sköter kommando och sätter galoppen, kan vara ett sätt att programmera om honom till att man får galoppera i vagn .

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 435
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
921
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka