Miljon

Trådstartare
En av mina hästar skadades för ett antal år sedan och har sedan dess haft lite problem med gallor på bakkotorna/kotleden. Det är något som kollades upp i samband med skadan, och även i höstas med röntgen etc., och det är inget aktuellt nu som påverkar hästen utan det är på grund av den gamla skadan, och nu mest "bara finns de där".

Jag har sett ett samband att han blir galligare när han börjar arbetas lite mer igen efter en vila eller lugnare period. Finns det något jag kan göra för att minska dem?
Under första igångsättningen under skadan rekommenderade veterinär att linda bakbenen vid ridning, är det något som kan vara värt att göra även nu?
Efter ridning, kan jag göra något då för att minska gallorna?

Han har som sagt inte ont, men jag vill förstås ändå gärna hålla gallorna borta.

Min häst har gallor i bak, hennes blir bättre när jag lindar vid ridning. Jag lindar även bak vid tömkörning och longering. Du kan ju alltid prova om det hjälper på din häst!

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 427
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka