Miljon
Trådstartare
En av mina hästar skadades för ett antal år sedan och har sedan dess haft lite problem med gallor på bakkotorna/kotleden. Det är något som kollades upp i samband med skadan, och även i höstas med röntgen etc., och det är inget aktuellt nu som påverkar hästen utan det är på grund av den gamla skadan, och nu mest "bara finns de där".
Jag har sett ett samband att han blir galligare när han börjar arbetas lite mer igen efter en vila eller lugnare period. Finns det något jag kan göra för att minska dem?
Under första igångsättningen under skadan rekommenderade veterinär att linda bakbenen vid ridning, är det något som kan vara värt att göra även nu?
Efter ridning, kan jag göra något då för att minska gallorna?
Han har som sagt inte ont, men jag vill förstås ändå gärna hålla gallorna borta.
Jag har sett ett samband att han blir galligare när han börjar arbetas lite mer igen efter en vila eller lugnare period. Finns det något jag kan göra för att minska dem?
Under första igångsättningen under skadan rekommenderade veterinär att linda bakbenen vid ridning, är det något som kan vara värt att göra även nu?
Efter ridning, kan jag göra något då för att minska gallorna?
Han har som sagt inte ont, men jag vill förstås ändå gärna hålla gallorna borta.