Gallig häst?

_Sascha_

Trådstartare
Min häst är ganska gallig på bakbenen, hon har varit det sen jag köpte henne (hon har inte rört på sig mkt eftersom de inte hade hagar där) utan har gått 3 lektioner om dagen och stått resten.
Finns det något man kan göra åt saken? Ska man smörja in med liniment eller något sånt?
På vetrinärbesiktningen sa han att det var ingen fara eftersom hon ändå var 12 år och inte hade gått i hage eller så.. går det och få bort? Kan tillägga att hon hatar att ha saker på bakbenen, är det för gallorna eller är det bara hon som inte tycker om det?

Oj kan tillägga att jag haft henne i 3 veckor nu. Hon går 1 timme om dagen och sen i hagen från 7-8 på morgonen till 16.00 ungefär.

Jag har ett sto som är "gallig" på bakbenen. Hon var det när jag köpte henne, har haft henne i 4 eller 5 månader. Jag lägger linement ganska ofta efter ridning och jag tycker att det har blivit bättre...eller är det jag som har vant mig!? Det skadar ju iaf inte att prova...

Okej jag kan ju testa.. sen finns det ju kylande och värmande liniment ska man ta det eller "vanligt"?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 537
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 812
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Flytta med utekatt