Gäller försäkringen utomlands?

lady_vip

Trådstartare
Nån som vet det? Har letat i mina försökringsvillkor, men hittar inget om det.

Likaså, om jag bestämmer mig för att göra ett ingrepp på min hund som inte försäkringen tar, men det tillstöter komplikationer, hur gör förs.bolagen då?

//E
 
Sv: Gäller försäkringen utomlands?

Huruvida den gäller utomlands vet jag inte, det kan bara ditt försäkringsbolag svara på.

Tvivlar starkt att försäkringen går in och täcker kostnaderna för eventuella komplikationer efter en op. som inte täcks av försäkringen oavsett du gör den i sverige eller utomlands..
 
Sv: Gäller försäkringen utomlands?

Agrias försäkring täcker veterinärvård utomlands, åtminstone i många länder:

Från Agrias hemsida: "Långt ifrån alla känner till att de ordinarie veterinärvårds- och livförsäkringarna även gäller för tillfälliga vistelser i EU-länderna, i Norge och i Schweiz, erfar Agria. Vid utlandsvistelse gäller i stort sett samma försäkringsvillkor som hemma i Sverige. ... Om djuret blir akut sjukt under utlandsvistelsen ska man omgående kontakta en lokal veterinär. Man bör tänka på att kvitto och diagnos från veterinären måste vara på något av de stora språken (engelska, tyska, franska och spanska) för att man ska kunna få ersättning hemma i Sverige."
 
Sv: Gäller försäkringen utomlands?

Bra att veta. Jag har nämligen If och infon på deras hemsida om detta är kortfattad, eller snarare obefintlig...
Funderade på det då jag blivit bjuden att träna i Danmark, då det gäller jakträning finns alltid risken för skador.

Den andra frågan gällde egentligen kastration. Jag har planer på att kastrera 2 tikar och tanken slog mig att om det tillstöter komplikationer på en sån op (rent generellt) så kanske inte försäkringen täcker det heller. En narkos är ju aldrig riskfri.

//E
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 670
Hundhälsa Min hund blir inte av med e-coli. En gammal dam. Njurprover visar inga förhöjda värden. Vad gör att hon inte blir av med det...
2
Svar
28
· Visningar
2 331
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Pilot
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp