Galaxy S5 Vs Galaxy S6

aleksis

Trådstartare
För ett år sedan bytte jag från iPhone till Galaxy S4 Mini, positivt överraskad och väldigt nöjd. Däremot funderar jag på att byta till en Galaxy S5 eller S6 men kan inte bestämma mig för vilken.

Någon som äger någon av desss eller någon som har erfarenhet av båda. Vad tycker ni?

För ett år sedan bytte jag från iPhone till Galaxy S4 Mini, positivt överraskad och väldigt nöjd. Däremot funderar jag på att byta till en Galaxy S5 eller S6 men kan inte bestämma mig för vilken.

Någon som äger någon av desss eller någon som har erfarenhet av båda. Vad tycker ni?
sök på Youtube efter "comparison samsung galaxy s5 Galaxy s6" "eller samsung galaxys5 VS galaxy s6"

Har inte haft en S5 men är hittills sjukt nöjd med min S6 iaf (jag gick upp från en S3 som börjat kajka ihop dock). S6 edge finns ju också, funderade på den själv pga snäppet bättre batteri men den är tydligen lite vansklig att hantera, lätt att råka klicka på nånting bara av att hålla i telefonen :p

En nackdel med S6 är dock att de gått över till som med Iphone att man inte kan byta batteri själv. Du kan heller inte sätta i ett eget minneskort i den.

Har inte haft en S5 men är hittills sjukt nöjd med min S6 iaf (jag gick upp från en S3 som börjat kajka ihop dock). S6 edge finns ju också, funderade på den själv pga snäppet bättre batteri men den är tydligen lite vansklig att hantera, lätt att råka klicka på nånting bara av att hålla i telefonen :p

En nackdel med S6 är dock att de gått över till som med Iphone att man inte kan byta batteri själv. Du kan heller inte sätta i ett eget minneskort i den.

Känns den väldigt ömtålig? 5an ser ju ut som den jag har nu bak.

Är 6an typ som en iphone bak eller?

Känns den väldigt ömtålig? 5an ser ju ut som den jag har nu bak.

Är 6an typ som en iphone bak eller?
Känns väldigt rejäl skulle jag säga, om än hal att hålla i, men det tycker jag typ alla lurar brukar vara nuförtiden (inte för att jag pillat på så många då men...).
Har ingen koll på iphone så det kan jag inte svara på däremot :p

Jag har satt ett skal på min S6, Skalet syns bara i hörnen. Väldigt snyggt och praktiskt; verkar skydda bra.

Jag har S5 och vill inte byta till S6 (har fått erbjudande om det). Det är för att det livet jag lever ställer lite krav på att jag har en tålig och oöm telefon. Är ute mycket i alla väder och erkänner jag är inte speciellt försiktigt med den.
S5 har jag haft nu i snart två år och har inte haft något att anmärka på.
Så jag tror att man får välja lite efter hur man använder sin telefon. Jag tror bägge är bra.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 381
Senast: MML
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 540
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama