F

Fjomp

jag är så trött på att inte kunna html!! jag tittar på min sida, tycker den är hyfsad. sen tittar jag på några andra - och min är ju helt hemsk!! http://yster.has.it

Jag vill bara kunna göra fina, kodade sidor.. jag vet att det inte är lätt, och jag vet att det inte är något man lär sig över en dag.. och stina, jag vet adressen till webdesignskolan ;) men inget hjälper, det går åt pipskogen ändå :( vet inte riktigt vad jag ska göra, vill bara ha en fin och välbesökt hemsida..
 
ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA

övning ger färdighet.
 
Några snabba tips:

-Använd inte så stora bilder på sidan, det gör den mycket tungladdad. Skaffa ett bildredigeringsprogram som du kan förminska bilderna i (och då menar jag inte bara i pixlar, utan i byte).

-Använd inte comic sans som teckensnitt. I alla fall jag tycker att det ser ganska oproffisgt ut.

-Sidan är ganska svårnavigerad, eftersom menyn inte finns med på alla sidor, och man måste backa tillbaka till startsidan om man vill till någon annan sida.

-Nästa gång du gör en hemsida: Skissa först upp hur du vill ha den, dvs själva layouten, på ett papper. Fundera på vad som blir snyggast. Sedan ta du reda på hur du får till det.
 
Bilden är inte gjort med koden, så det behöver du inte kunna något html för att göra. Eller, snarare hjälper det inte hur mycket html du kan, du kan ändå inte göra bilder.

Då måste du ha ett bra bildredigeringsprogram, vilket jag tycker är ett måste om man vill kunna göra snygga hemsidor.

I övrigt är sidan gjord med en iframe i hörnet.
 
Håller med........ det skulle vara både snyggade och lättare och se proffsigare ut om du behåller menyn på vänstersidan på alla sidor, alternativt gör en frame av den. Det är i och för sig ett steg svårare, men du kommer ju dit snart om du läser lite. Det blir mycket med lättnavigerat och snyggt.
 
Öva!
Få inspiration från andra sidor!
Kolla hur andra har kodat!
Öva ännu mer!

Du kommer bara bli bättre och bättre. :)
 

Liknande trådar

Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 938
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 504
Senast: sjoberga
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade en skicklig terapeut tyckte jag som jag litade på. Men hon pushade väldigt hårt. Och jag pushade mig själv för jag ville klara...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 063
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp