Gah! Bilen har gått sönder!

Vi fick svar alldeles nyss.
Vi får hyra en kombibil för drygt 5000 kr inklusive rekondsumman! :)
Då var det problemet ur världen, nu kan jag fortsätta att packa.

Med tanke på att Hertz ska ha 9000 kr för sin bil så är 5000 kr billigt.
Det är för en vecka (eller snarare 8 dagar), fria mil, assistans och försäkring. Plus att vi kan gå och till och från bilfirman för att hämta/lämna bilen.

Om ni skulle behöva hyra bil igen så skulle jag kolla om ni har Mabi i närheten. Hyr därifrån varje gång min bil går sönder och det är inga problem med hund i bilen. Städar man noga själv kostar det inget extra. Man kan också överlåta städningen på Mabi och som mest har jag betalat 700 kr efter att ha haft hårig schäfer i bilen en vecka. Själva bilhyran brukar ligga runt 2500 kr/v för en större kombi.

Slarviga uthyrare, så får de inte göra.

Att de tar en normalbil är ju en sak, hyr man för husdjur så får de ju ozona bilen sedan (vilket gör prisökningen).
Då kan du alltså inte bo på hotell heller, för även där dammsugs rummen enbart efter det varit djur där... och ja även icke djurrum används till djur med jämna mellanrum då djurrummen inte räcker till.

/Camilla

Om ni skulle behöva hyra bil igen så skulle jag kolla om ni har Mabi i närheten. Hyr därifrån varje gång min bil går sönder och det är inga problem med hund i bilen. Städar man noga själv kostar det inget extra. Man kan också överlåta städningen på Mabi och som mest har jag betalat 700 kr efter att ha haft hårig schäfer i bilen en vecka. Själva bilhyran brukar ligga runt 2500 kr/v för en större kombi.

Provade på den närmsta Mabi, de inte ville hyra ut till hundägare.

Rent-a-Wreck ville nog gärna hyra ut till oss, men det är deras högsäsong så de hade inga bilar inne, och det kan jag tänka mig gäller alla biluthyrare just nu.
Så, snälla bilar - gå inte sönder när högsäsongen börjar... Inga bilar att hyra för de är redan ute på semestervägarna, ingen personal på verkstäderna eller hos reservdelsproducenterna för de har semester. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka