Gah! Ångest! Lämna bort hundarna vid semester

lady_vip

Trådstartare
Jag hatar det!

Min far fyller 60 i augusti och det har du bokats en resa för familjen, dvs mina föräldrar, min syster + sambo och mig och min sambo. De jag litar på när det gäller att passa mina hundar passar alla in i föregående mening...

Min terrier är plättlätt att ge till vem som helst, skulle kunna ringa på hos grannen som hon aldrig träffat och hon hade gladeligen varit där en vecka bara hon hade fått mat och fått spatsera ut på gräsmattan nån gång om dagen.
Fortune är typ sak samma... Den hunden tycker det är skönt att klippa klorna och bli duschad, så som ni förstår är alla uppmärksamhet av godo för henne. Hennes enda problem är att hon inte är så förtjust i småhundar och katter.

Men så är det Loka, hon kan inte blir lämnad själv, är obotlig mattjuv, lyssnar inte på främlingar och är ganska stökig. Hon är trygg med mig, min sambo och mina föräldrar. Fortune är Lokas sällskap, så de måste helst bo tillsammans, dvs 2 stycken 30 kgs hundar som inte är guds bästa barn (eller nja, fråga nån annan som ägen weimaraner och de säger att mina hundar är underbart lugna :angel: ).

Det gäller bara en vecka iofs och jag trodde jag hade hittat ett jättebra pensionat, och det är det säkert, men sist jag hämtade dem efter att de hade varit där en helg hade de delat på dem och hela Loka var knallröd av stress. Dock såg alla andra hundar väldigt välmående ut, men inte Loka.

Vad gör man...? Testar nytt pensionat? Ställer in resan?

Jag har en kompis som jag litar på också, men hon har ett barn som då kommer vara 1,5 år, mina hundar är inte vana vid barn så det är inget alternativ... Resten har katter inomhus eller har helt enkelt inte möjlighet av olika anledningar.

Sv: Gah! Ångest! Lämna bort hundarna vid semester

Kan man inte prata med pensionatet om att hundarna absolut inte får separeras?

Hade du bott närmare så finns pensionat Aliide :D

Annars måste det finnas någon kompis som kan ta hundarna?

Känner du ingen som kan bo hos er den veckan? Vi brukar ha en "tjej från byn" som bor här hos oss under tiden och sköter om våra djur när vi åker ngnstans. Skönt för djuren att vara hemma.

Haha, det hade varit lysande:D

Många av mina kompisar har antingen massa hundar själva, dvs svårt att ta 2 till, små barn (det börjar komma nu, känns så konstiggt;)) eller katter - och eftersom jag inte kan garantera att mina hundar inte tar katterna så känns det dumt. Ja, också har jag kompisar som inte är så bra med hundar öht och inte hade klarat att ha Loka i en vecka, just det där att man måste tänka efter 2 gånger med henne hela tiden...

Inte det heller faktiskt... Men jag ska definitivt skaffa det i framtiden;)

Kan man inte prata med pensionatet om att hundarna absolut inte får separeras?

Jag tyckte att jag sa det ganska tydligt innan jag lämnade dem, dessutom var det inte första gången de var där. Men så hade det kommit en GD som behövde stor box och då fick mina två små... Så jag vet inte, det känns inte som att jag vill lämna dem där en hel vecka och veta att de delar på dem igen och inte säger något.

Jag har en arbetskamrat som är på semester just denna veckan - dom har tre hundar och samma "problem" som du!
Jag kan kolla med henne hur det funkat på pensionatet som dom använt denna gång om du vill? (Såg att du bor i Skåne....)

Hon är tillbaka på måndag - återkommer! (Påminn mig gärna om jag glömmer....)

jag har ju utrustningen och vanan av houdinis, och kan bli av med den stygga hunden någon vecka, men får inte ha mer än två hundar i nya lägenheten. vi hoppas visserligen kunna köpa en lägenhet istället men det är tveksamt om vi hinner det tills augusti redan. men om allt skiter sig kan du ju slänga iväg ett mail i slutet av sommaren, så får jag se hur jag bor då :). adressen är cillamuffins@hotmail.com

Uppfödaren vill inte ställa upp? Tänkte på det du sa om att andra weimaranerägare tycker dina hundar är lugna :D

Jag vet om ett pensionat som jag bara hört väldigt gott om. Både med svåra hundar, stressade hundar etc etc.

Hör av dig om du inte hittar någon snäll vän! ;)

Jag vet ett pensionat i skåne som är väldigt bra (jobbade där innan) De kan hundar och delar definitivt inte på två hundar. Att de kan vara jobbiga är inga problem, vi är vana vid mycket :)
PMa om du vill ha adress.

Uppfödaren vill inte ställa upp? Tänkte på det du sa om att andra weimaranerägare tycker dina hundar är lugna :D

Nja, dels bor hon väldigt långt härifrån och sen har hon och jag inte riktigt samma hundsyn, min ena hund har bott hos henne i 4 år och ja...

Men då behöver jag det tipset! Ska komma ihåg att PM:a

_Molle_ Ser ut som att du och jag bor i samma stad...? Iaf, ska komma ihåg att PM:a dig också!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 569
Senast: Farao
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 284
Senast: paradiset
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: stintans
·
Övr. Hund Japp,blir bulgarien den 21 augusti-28 augusti,vilket betyder att jag måste lämna bort vovven från 20 aug-29 aug,och jag har redan...
Svar
16
· Visningar
6 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka