Gaffelbandet???!

P

physalis

Det här kan bli bukes mest förvirrade inlägg men jag behöver lite hjälp..

I förrgår när jag skulle ut rida in häst en sväng på banan så kände jag direkt att hon var halt i traven. Hon var lite på tårna så skrittade henne för hand och satte igång att trava nästan irekt när jag kom upp för att hon skulle få springa av sig lite. Iaf, halt var hon, går in till stallet och känner genom benen på henne. Vänster fram känns inte alls som vanligt.

Men jag är sååå sjukt dålig på alla delar och senor osv så jag vet inte riktigt vad som känns konstigt. Iaf så är det på insidan av vänster fram. Ni vet den här bakre delen sett från sidan, är det en sena? Iaf, så innanför den brukar de ju vara "rena". Vanligtvis är hon det allti men då, på insidan alltså. Typ strax under knät ner till kotan känns det som ett runt gummiband knappt en centimeter som ligger och buktar ut. Vad kan det vara? Är de gaffelbandet?? :(

Sv: Gaffelbandet???!

Och ja, jag ska ringa veterinär first thing in the morning. Men kan inte sluta oroa mig!

Håller koll här jag med, detta kan jag känna på min häst ibland, när han står på ett visst sätt...
Dock är han inte halt eller något, men det lät väldigt likt och jag har undrat vad det är.....

Övre gaffelbandet sitter bakom skenbenet och framför böjsenorna. Känns som en stäng ungefär mitt på skenan från sidan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 769
Senast: Sirap
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 500
Senast: valy
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Hej, för ungefär en månad sedan åkte jag in till klinik med min häst då hon ställde sig när jag satt upp. Hon har definitivt stegrat...
2
Svar
33
· Visningar
3 240
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka