Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ätit Lyrica och Tryptizol och också fått hemska biverkningar men numera äter jag Gabapentin och Saroten mot nervsmärtorna och har inga hemska biverkningar av dom mer än muntorrhet.
Testa och låt det ta tid när du trappar upp Gabapentin är mitt tips.
Jag hoppas att du får börja med en låg dosering och att du gått ett schema för upptrappning.
Ja, skulle börja på 100 mg till natten.
Ska du gå på den dosen länge?
Jag äter Gabapentin 3 ggr/dag på höst och vinter sedan trappar jag ner den till 1 gg/dag eftersom jag inte har så ont när det är varmt ute.
Jag måste själv ha en långsam upptrappning annars får jag biverkningar några veckor det är därför jag tipsade om en långsam upptrappning.
Jag skulle öka var 3-4 dag, men eftersom jag är hyperkänslig sa läkaren 1 gång i veckan. Alltså vecka 1 100 mg kväll, vecka 2 100 mg kväll+100 mg morgon, vecka 3 100 mg kväll, morgon och middag. Vecka 4 200 mg kväll, 100 mg morgon och 100 mg middag.
Är allra mest rädd för att infektioner är en vanlig biverkning, jag är redan väldigt infektionskänslig och har dåligt immunförsvar.
Jag har ätit i fulldos (1200mg x3), och har trappat ner till 1200mg x2 pga att jag oftast glömmer mitt-på-dagen-dosen.
Var ordentligt trött i början, men bara några dagar efter doshöjning.
Inga problem nu, även om medicinen inte gör det jag hoppades på, dvs minska migränen. Däremot har det god effekt på mina känselstörningar, så jag kommer troligen trappa ner till lägsta möjliga dos framöver.
Biverkningslistor ser inte sällan för hemska ut, men det betyder ju verkligen inte att den enskilda användaren får dem. Prova är enda sättet att veta.
Jag provade. Men hann bara 3 veckor in i upptrappningen innan vi fick avbryta behandlingen. Muntorr, direkt ökad aptit, de var dom "lindriga" biverkningarna. Sedan blev jag fruktansvärt trött och de värsta av allt var att jag liksom blev otroligt seg o frånvarande på något sätt. Kunde höra att personer pratade med mig, men kunde "frysa fast" o liksom bara apatiskt sitta o stirra i tomma luften framför mig.Är det någon här som tar eller har provat det?
Jag har blivit erbjuden att testa men gabapentin har den värsta biverkningslistan jag någonsin sett!!
Många väldigt allvarliga biverkningar bland de som är mycket vanliga och vanliga.
Har också Saroten. Får i alla fall sova lite på den tabletten.Jag har testat Gabapentin, den lägsta styrkan och mängden. Höll ut i en vecka. Jag fick en konstig känsla av overklighet, som om jag befann mig utanför min egen kropp. Framförallt fick jag andningssvårigheter. Kändes verkligen som jag skulle drunkna. Slutade med ambulans till akuten. Därefter har jag inte vågat testa igen även om en av mina läkare vill det.
Nu menar jag dock inte att skrämma dig på något sätt. Jag tycker verkligen att du ska ge det ett försök. Det som inte fungerade för mig kan säkert fungera utmärkt för någon annan. Och all hjälp man kan få för att finna smärtlindring tycker jag är värt att testa.
Idag äter jag Saroten mot nervsmärta istället. Hade jag funnit något ytterligare som hjälpte mig än mer att leva med smärta hade jag blivit överlycklig. Men jag har blivit lite rädd för att prova fler mediciner.