Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ätit Lyrica och Tryptizol och också fått hemska biverkningar men numera äter jag Gabapentin och Saroten mot nervsmärtorna och har inga hemska biverkningar av dom mer än muntorrhet.
Testa och låt det ta tid när du trappar upp Gabapentin är mitt tips.
Jag hoppas att du får börja med en låg dosering och att du gått ett schema för upptrappning.
Ja, skulle börja på 100 mg till natten.
Ska du gå på den dosen länge?
Jag äter Gabapentin 3 ggr/dag på höst och vinter sedan trappar jag ner den till 1 gg/dag eftersom jag inte har så ont när det är varmt ute.
Jag måste själv ha en långsam upptrappning annars får jag biverkningar några veckor det är därför jag tipsade om en långsam upptrappning.
Jag skulle öka var 3-4 dag, men eftersom jag är hyperkänslig sa läkaren 1 gång i veckan. Alltså vecka 1 100 mg kväll, vecka 2 100 mg kväll+100 mg morgon, vecka 3 100 mg kväll, morgon och middag. Vecka 4 200 mg kväll, 100 mg morgon och 100 mg middag.
Är allra mest rädd för att infektioner är en vanlig biverkning, jag är redan väldigt infektionskänslig och har dåligt immunförsvar.
Jag har ätit i fulldos (1200mg x3), och har trappat ner till 1200mg x2 pga att jag oftast glömmer mitt-på-dagen-dosen.
Var ordentligt trött i början, men bara några dagar efter doshöjning.
Inga problem nu, även om medicinen inte gör det jag hoppades på, dvs minska migränen. Däremot har det god effekt på mina känselstörningar, så jag kommer troligen trappa ner till lägsta möjliga dos framöver.
Biverkningslistor ser inte sällan för hemska ut, men det betyder ju verkligen inte att den enskilda användaren får dem. Prova är enda sättet att veta.