Gnist

Trådstartare
Ska ut och hjälpa hundovana människor med att hitta deras valp, som tydligen varit ute sedan i går kväll, som de inte får tag på. Inte är de speciellt bekymrade över att valpen varit ensam ute sedan igår..

"De hade ju lagt ut en korvskiva på bron och det märks ju att det är mycket varg i henne för hon trivs ju med att vara ute..." :crazy:
Ras: Siberian Huskey..

Så de kunde ju vänta till maken och BC:n kom hem..Det var väl ingen brådska att få tag på henne :eek: :eek:

Valpen springer runt i byn, ut på landsvägen och halvvägs upp till mig tydligen och i den här snöglopen som är nu, så är det ju ett under att den inte blivit påkörd :crazy:

Just för tillfället vet de inte ens var den är :eek:
 
Sv: Gaaahhhh

Huvva, hur är dom funtade?!

Hoppas du hittar den, och skäller ut dom!:eek:
 
Sv: Gaaahhhh

Låta en VALP vara ute och springa på natten...:eek: :eek: :eek:

Låter dom sina ev. småbarn vara ute och springa vind för våg också?

Vissa borde få en del vett inbankat.....
 
Sv: Gaaahhhh

:smirk: Hundovana människor alltså...

Hunden är infångad, med stor hjälp av ranghöga Molly, som helt sonika gick fram till hunden och på ett vänligt, men bestämt sätt höll henne där tills matte kunde fånga den.

"Valpen" i fråga var en 11 månaders, mager och morrande historia, med uppdragna läppar och bakåtsrukna öron. Uppvuxen i hundgård utan större kontakt med människor, annat än vid utfodring. Kommer från en stor (och då menar jag stor) flock, där den varit lägst i rang, in i huset hos en normal (men hundovan) familj. Uppenbart är att det inte fungerar :crazy:

Som tur är har de bara den på prov, och de har bestämt sig för att lämna tillbaka den...
 
Sv: Gaaahhhh

Men gud. Jag hade varit utom mig av oro.
Själv tillbringade jag gårdagen med att leta efter bortsprungen dvärgpinscher. Inte min, men min träningskompis lilla DP försvann ut till skogs efter att vi tränat klart. Först var man ju förbannad men när det gått 30 minuter så hade det övergått till att vara orolig istället.
Så vi gick runt i skogen och letade och ropade, ingen DP syntes till. Tog bilen och åkte åt det håll vi sett honom försvinna och ropade. Efter mycket ropande och letande dök så till slut med myck skärrad och uppskrämd liten kille upp. Även om det var kul att sticka från matte var det visst inte lika kul att vara borta. ;)
Tala om trött han var när han kom tillbaka. Somnade på 3 röda när han satt i bilen igen. :angel:
 
Sv: Gaaahhhh

Kanske idé att tipsa miljö och hälsa om stället sibben kommer ifrån.
Det låter inte som något trevligt ställe om den är så osocial...
Det poppar ju upp mer och mer oseriösa draghundskennlar som helst ska jagas med blåslampa, alla som håller på med drag far ju illa av dessa konstiga massavlande idioter som inte orkar sköta om sina hundar.
 
Sv: Gaaahhhh

Men gud, jag hade varit tokig om det var mi valp som vart borta så länge

Själv stötte far min ihop med en till synes brortsprungen golden i går, dock ser den ut att ha kommit till rätta igen då vi ej sett den mer.
 
Sv: Gaaahhhh

men gud! :eek: jag skulle han DÖTT om min hund var borta så länge,snacka om att inte kunna sova,jag skulle kalla hela byn,och leta tills jag hittade på han... usch,synd att det ska finnas sånna där oansvariga människor...

kul för dom som lånade ut valpen på prov då..
tur att den ska tillbaka. undrar vart den hamnar nästa gång då.
tycker inte att det låter som om valpen mår så bra överhuvudtaget..
stackarn!:cry:


en :bow: till gnist som skulle ut och hjälpa till!
 
Sv: Gaaahhhh

Som jag läste Gnists inlägg var nog de människor som tagit hunden till sig mer seriösa än de som fött upp den...även om de tagit sig vatten över huvudet.
Misstänker att vi snackar hundgårdshundar i minst 50-tal hundar som aldrig varit med människor fullt ut.
 
Sv: Gaaahhhh

Tur ni fick tag på hunden. Hoppas den kommer till någon som kan ta hand om den på rätt sätt. Inte alltid så lätt med hundar som är uppfödda så, kräver rätt ägare ! Hoppas hunden får det bra.
 
Sv: Gaaahhhh

USch, min kompis ringde förut i morse och hennes hund hade varit borta sen igår morse ( 7 år blandras, ej jakt) dom hittade honom, eller grannen hittade honom överkörd med bruten nacke o rygg förut :cry:
Puckon som bara kör på o lämnar....iofs ser han ju ut som en räv litegrann, men även en räv stannar man väl o ser om den lever eller inte...eller????
 

Liknande trådar

Övr. Hund En tik i byn löper nu och vår hanhund har blivit komplett galen. Han brukar reagera när det är löp på gång bortåt byn, men aldrig såhär...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: Kaate
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp