Gå ner i vikt??

rubytoo

Trådstartare
Hur lyckas man bäst gå ner i vikt efter graviditet. Gick ju upp en massa 33kg och har minst 10kg kvar. Killen är 1,5år så inte mkt händer här inte :crazy:

Ni som gick upp mycket hur har ni gjort?? Gick in på Xtravaganza hemsida men fått reda på att det är dyrt, dock effektivt verkar det som.

Några tips??

Sv: Gå ner i vikt??

Det bästa sättet att gå ner i vikt är - rör på dig mer än vad du äter. Ät mindre kolhydrater (potatis, pasta, ris, bröd) och mer kött och grönsaker istället. Det är aldrig bra att gå ner "snabbt" vikt.

Jag har inte gått upp så mycket under mina graviditeter (15kg och 10kg), men har många extra kilon sen innan. Mitt mål är att gå ner 25-30 kg, är nöjd vid 25 men tappar gärna 30.

Jag har provat LCHF men det är inget för mig, hade kanske fungerat om jag bott helt själv inte nu.

Jag har nu gått med i aftonbladets viktklubb och följer jag deras råd så går jag sakta med säkert ner i vikt. Gillar deras tanke att inget är förbjudet man måste bara räkna på om man har "råd" att äta något extra någon gång. I början skrev jag upp allt jag åt men nu orkar jag inte det längre, känns som jag har koll ändå. Väger däremot allt jag äter hemma för att få lagom potioner, mitt största problem är egentligen inte att jag äter onyttigt utan att jag äter för stora potioner.

Träning tycker jag är svårt att få in. På dagen är det svårt att få in någon träning med barnen hemma och på kvällen när sambon kommer hem ska det lagas mat, ätas, lägga barn osv. När det väl är gjort är jag för trött.

Jag har också varit med där och det fungerade väldigt bra för mig med, lite som en väckarklocka, eller som om man var tvungen att ta sig själv i örat när man satt där och skulle skriva in vad man ätit, då genast blev allt småätande uppenbart :angel: Någonstanns förstod man också hur mycket det där lilla extra gjorde, och att även bara en liten promenad gör nytta..

precis. Man ser också att om man tar en promenad så kan man kanske unna sig en liten skål glass på kvällen med gott samvete och ändå ligga på underskott i kalorinivå.

Men en sak förstår jag inte riktig. Den säger att under en barnvagnspromenad gör man av med färre kalorier än under en lätt promenad. Jag tycker det är jobbigare att gå med barnvagnen.

Fast du rör dig "mindre" med en barnvagn iom att du inte rör armarna, kan det vara "boven" ?

Allmänt svar till TS:

Jag har sakta men säkert ökat i vikt efter graviditeten tyvärr :/ . Själva graviditeten kan jag inte skylla på då jag gick upp 6 kg ..

Nu har jag tagit ordentligt tag i det där. Inga undantag eller att unna sig ( i form av socker ), det blir bara värre efter med mer sug efter gott så nu struntar jag i det helt. Det var jobbigt första veckan och jag fick ofta tänka - är det verkligen värt 2-3 dagars sug igen. Nu har suget släppt och det är himmel :)
Jag äter enligt lite LCHF nu men siktet är GI när jag tappat mina kilo.

Det fungerar alldeles utmärkt när man har familj också, jag lagar det mesta fortfarande och sambo + dotter äter fortfarande kolhydrater. Sedan tränar jag nu 3-5 dagar i veckan ( spinning, core, styrka, crosstrainer m,m ).

Det beror nog på var man kör med barnvagnen.. Jag brukar köra off road ganska duktigt på ridstigarna ochd e andra stigarna i skogen och tja, efter en timmes promenerande i väldigt kuperad terräng är man till och med trött i armarna efter de v'äldigt nyttiga uppförsbackarna (de är mycket trevligare att rida uppför) ;) Så här är det jobbigare med än utan barnvagn..

Precis, dom turbofling refererar måste ju jämföra promenad på slät asfalt?

Går man i terräng med 12 kg unge i vagn kan man göra promenaden till ett riktigt träningspass :)

Jag gick upp ganska mycket, 16 kg mot de 13 jag borde ha gått upp. I mitt fall är det definitivt amningen som gjort susen, har ammat i snart ett år nu, och kilona har försvunnit lite vartefter, sammanlagt har jag gått ner 18 kg nu.

Men annars är det det vanliga, äta nyttigt och röra sig mycket... Inte så kul kanske, men det är ju så det är.

LCHF! Man behöver inte göra det så svårt för sig jag lagar mat som förut men använder aldrig lightprodukter hoppar helt enkelt bara över pasta ris potatis etc. Läs boken Matrevolutionen! (finns även som ljudbok):idea:

Säger också LCHF, har tappat ca 15 kg efter att jag började äta enligt LCHF. Är nu nere på OK vikt jämfört med tidigare men tar gärna bort ca 5 kg till. Funkar hur bra som helst och efter några månader tänker jag inte på det. Gör middagen med både en skål broccoli och en skål ris så kan alla ta vad som padssar. Sitter just nu och njuter av mörk choklad (86%) och lite vin. Lycka till!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 159
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka