B
Buttan
hej! jag har länge försökt o lära min unghäst att gå i form men lyckas ej..hur ska jag göra elr hur ska man träna såå hästen gå i form?
MVH JM
MVH JM
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sen finns det ju dom som sågar hästen i munnen o tycker att den då går i form men den metoden ger jag inte mkt för...
[/B]
Jag var o provred ett fullblod som var till salu för ett tag sedan. Säljaren gav mig lite "tips" på hur jag skulle rida honom då han var väldigt svårriden. Hennes tips var: "fiska" med innerhanden tills han kröker på nacken sen när han går där så sluta "fiska". Ja ordet "fiska" var alltså "såga" med innerhanden. AllA gör så sa hon, även dom i western, vilket hon red, och i vanlig ridning. Jag bara
Har hört av en westerntränare tom att man ska göra så...Ärligt talat, innan jag började hänga här på buke, så trodde jag med att det var det enda alternativet, men nu vet jag bättre
Jag brukar säga att en ryttare som kan rida en häst i form kan rida alla hästar i form. En grov generalisering, kanske, men en ryttare som undrar hur h*n ska få en unghäst att gå i form är inte tillräckligt rutinerad och ska inte sitta och laborera själv.
Ta lektioner för en tränare!
Immer