G.A har tråkigt, så.......

G

GaurdianAngel

berätta för mig:

1. Vilken ras är din absoluta drömras till utseendet?

2. Vilken ras är din absoluta drömras om man endast ser till dess egenskaper?

3. Om Du bortser från hundes behov och är egoistisk, vilken hund skulle Du då köpa?

Sv: G.A har tråkigt, så.......

Afghan, mmm, när de springer, mmm

Hovawart

3. Om Du bortser från hundes behov och är egoistisk, vilken hund skulle Du då köpa?
Irländsk varghund

1) Rottweiler, vackra som få :love:

2) Nått snällt och stillsamt.. Njuffe exempelvis ;) :D

3) Rottweiler, jag hade mer tid för några år sedan och var verkligen inne på att skaffa en Rottis, pratade med en uppfödare och allt.
Men det är för mycket hund -jag har inte tid med mer aktivering än bad ibland på somrarna och allmänt att hunden får hänga med överallt och kanske vara med på någon enstaka IMMIkurs på kul bara för att stärka vår relation och för att jag och hund ska utvecklas tillsammans.
Inget liv för en Rottweiler.
Men om Ryttarföreningen vars styrelse jag är med i lägger ned, jag börjar jobba betydligt mindre och inte har ett stort hästliv som kräver sitt, DÅ kan jag ha en rottis :)

GaurdianAngel skrev:
berätta för mig:

1. Jag är löjligt förtjust i hundar som är tigrerade. Så det skulle tex bli en svart/brun randig boxer! :d :love:

2. Efter mycket efterforskning så tror jag Broderterriern är den perfekta hunden för mig!

3. En schäfer!

/Timsetim

Jag börjar med fråga ett. Där svarar jag Afghan. Jag tycker de är otroligt snygga och har alltid gillat deras utseende.
men sen gillar ju jag också en snyggt trimmat schnuzer P&S

Fråga 2. Nja, vet inte. Funderar faktiskt på att säga Schnauzer, för jag trivs verkligen med den rasen.

Fråga 3. Där får jag nog fundera lite...

Hur skulle du själv svara på dina frågor?

1. Vilken ras är din absoluta drömras till utseendet? Malle

2. Vilken ras är din absoluta drömras om man endast ser till dess egenskaper? Malle :angel:

3. Om Du bortser från hundes behov och är egoistisk, vilken hund skulle Du då köpa? hum... ingen aning.

Efter mycket funderande (och jag är inte säker på att jag bestämt mig än :crazy: ):

1. Alaskan Malamute
2. Lagotto Romagnolo :love:
3. Förmodligen den jag nämde som nr 1....men jag vet inte

Finns många, men favriter är chinese crested (naken med mycket crest), samojed, saluki och podenco!

- Chinese crested, kräver inte motion (missförstå mig rätt- den har inte samma behov som en schäfer eller bc tex. Men klart den får vara ute massor varje dag när jag känner för det).

- Jag har aldrig gjort ett bättre köp än min chinese crested faktiskt! Men som sagt, en saluki eller podenco vore ju inte helt fel ;)

Dobermann :love: De är bara SÅÅÅÅÅÅ.. snygga :love:

Inte en aning faktiskt.

Dobbis.

Senast ändrad av en moderator:

Kalaspinglan skrev:
1. En Ridgeback.
2. En Ridgeback.
3. En Ridgeback.

:love: :love: :love:

Äsch.. tråkmåns! ;) ;) Du lever ju fortfarande i någon sorts bubbla. Tryck hål på den och upptäck...tex schäfer! :angel: :angel: :D

Hur skulle du själv svara på dina frågor?

Eh..måste jag! :( :crazy: Skitsvårt men det får bli så här, eftersom jag till skillnad från kalaspinglan kan variera mig. :angel:

1. Vilken ras är din absoluta drömras till utseendet? Alaskan Malamut eller GJD (eller svensk Akita som de tydligen heter nu)

2. Vilken ras är din absoluta drömras om man endast ser till dess egenskaper? Går inte att komma ifrån - schäfer!

3. Om Du bortser från hundes behov och är egoistisk, vilken hund skulle Du då köpa? Alaskan Malamut

Rottweiler & Riesenschnauzer *velar*

Schäfer

Vorsteh - en strävhårig, nätt tik *drömmer mig bort* :love:
(fast det kanske blir verklighet så småningom :D )

GaurdianAngel skrev:
1. Vilken ras är din absoluta drömras till utseendet? Alaskan Malamute (Stavning?) eller Samojed

2. Vilken ras är din absoluta drömras om man endast ser till dess egenskaper? Cockerspaniel, varför tror ni jag köpte en? ;)

3. Om Du bortser från hundes behov och är egoistisk, vilken hund skulle Du då köpa? En Alaskan Malamute såklart :love: Jag ska ha en med, det är bara frågan om tid.
:bump: :bump: :bump: :bump:

ååå det finns så många. de flesta fågelhundar är också mycket vackra. och så finns dalmatinern som har en speciell plats i mitt hjärta.

jag vet inte. labben passar mig ganska bra. och jag träffade en jaktgolden för nån vecka sen som jag blev störtkär i. men även kelpien verkar ha många av de egenskaper jag vill ha hos en hund.

en vackert tecknad working kelpie/stock dog

GaurdianAngel skrev:
berätta för mig:

1. Cane Corso
2. hmm...svår fråga det beror ju på vad man menar med egenskaper. Jag har valt två underbara raser som ändå är extremt olika varandra då det kommer till personliga egenskaper. Jag älskar belgaren för hans vakenhet och lyhördhet men jag älskar min pitbull också just för att hon har en sån stor personlighet välvilja.
3. Har faktiskt ingen aning...jag anpassar mig nog rätt mycket efter hunden. Har jag en hund som vill ha uppgifter så ger jag honom uppgifter och har jag en hund som vill spinga så låter jag den springa. Men jag är nog väldigt anpassningsbar då det kommer till djur...

Hehe... ja, en bubbla som efter 14 månader fortfarande är hel. :)

Tyvärr har jag ingen jag känner på tillräckligt nära håll för att lära känna schäfer... har bara erfarenhet av schäfer som polishund. Så jag får väl fortsätta leva i min lilla bubbla och snöa in mig ännu mer på Ridgeback. ;)

GaurdianAngel skrev:
berätta för mig:

1. Cocker spaniel

2. Cocker spaniel (fast det tog många år innan jag insåg att jag hade tålamodet att sköta pälsen, så jag har hunnit med många raser innan.)

3. Om jag inte tänkte på hundarnas välbefinnande skulle jag ha en cocker i varje färg (16 st!) + rottis, bullterrier, dogue des bordeaux, shipperke, collie, grand danois och en massa andra. Jag gillar massor med raser av 1000 olika anledningar, men man kan ju inte ha alla...

Ps. Great japanese dog byter väl namn till American akita vid nyår tror jag.

Mvh,
Duvan

Svårt... Men kanske Spinone. Jag tror det. Så otroligt häftig.

En bra Labrador. Jag har känt några stycken. Vet inte vart man hittar fler av dem :(

Kanske BC bara för att få lite coolare fart på lydnadsplanen. Gärna en med mycket vitt i ansiktet.

Rhodesian Ridgeback, Bullmastiff, tigrerad Boxer
Boxer :love:

En av varje sort :idea: :rofl:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Blev fundersam av rasvalstråd och undrar vad du hsr kompromissar med i val av ras på din hund? Vilka egenskaper var viktigast och vilka...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 603
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 582
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 740
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar