N

NiraK

Funkar detta?
Jag får snart hem en ny, dyr soffa :p Fungerar Fyspray att spraya på möbler för att undvika klo-vässning??

Nirak

Sv: Fyspray!

Har samma problem fast med en gammal renoverad soffa... Va och köpte spray igår, hette något med Stop.. luktar som myggmedel tycker jag:angel: Blev dock rekomenderad att lägga på ett lakan o spraya på det frö det kunde visst bli fläckar på vissa tyg o läder

Hoppas bara att det hjälper! Annars tror jag Nisse blir klolös:angel:

Funkar detta?
Jag får snart hem en ny, dyr soffa :p Fungerar Fyspray att spraya på möbler för att undvika klo-vässning??

Nirak

på mina har det inte funkat.. Visst dom vässer inte klorna jättemycket där hur el hur. värst e när dom ska hoppa upp i sofforna.. o leka :crazy: aj aj märken i soffor och fotöljer

Ursäkta lite trådkapning här :angel:

Våran katt har på ett ställe hittat lite glapp i tapeten. Jättekul att dra ner tycker hon. Mindre kul tycker vi eftersom det är en hyresrätt. Nu har hon fått för sig att det inte ska vara tapeter någonstans, så bara hon får tag i en liten bit så drar hon loss. Vi har sprutat vatten på henne osv men det hjälper inte :confused: ljus tapet oxå så vi vill ha nåt som inte ger fläckar heller...

Våran katt har på ett ställe hittat lite glapp i tapeten. Jättekul att dra ner tycker hon. Mindre kul tycker vi eftersom det är en hyresrätt. Nu har hon fått för sig att det inte ska vara tapeter någonstans, så bara hon får tag i en liten bit så drar hon loss. Vi har sprutat vatten på henne osv men det hjälper inte :confused: ljus tapet oxå så vi vill ha nåt som inte ger fläckar heller...

mina katter e likadana. man får försöka se till att dom inte får tag i någon bit alls.
tror inte det är bra tt spruta ngt spray på tapeterna för det blir nog fläckar?? el ja vet inte men tror inte det..

mina katter e likadana. man får försöka se till att dom inte får tag i någon bit alls.
tror inte det är bra tt spruta ngt spray på tapeterna för det blir nog fläckar?? el ja vet inte men tror inte det..

det beror nog på vilka tapeter man har. jag har avtorkningsbara tapeter å kan spruta på rengöringsmedel osv utan att de blir fläckar. tror det hade funkat med nåt medel för katterna oxå. har dock inte testat.

det beror nog på vilka tapeter man har. jag har avtorkningsbara tapeter å kan spruta på rengöringsmedel osv utan att de blir fläckar. tror det hade funkat med nåt medel för katterna oxå. har dock inte testat.

tror inte rengöringsmedel o fy spray består av samma sak :smirk:
men ja har testat på vitt tapet.där syns d inte.. men hjälper inte heller... men skulle aldrig testa på färgade tapeter

men visst typ kökstapeter är ju betydligt tåligare än papperstapeter

haha - jo det funkade för oss iaf,
men jag kan ju säga att man undvek soffan själv (& rummet) - luktade inte rosor precis.

funkar super duper! men har aldrig tänkt på att det kanske blir märken av en spray?

håller på o tapetserar om hemma nu o hoppas verkligen att katten håller sig undan sen när det är klart!

Funkar detta?

Nirak

Beror nog på sort... Jag gick till djuraffären och köpte en dyr som skulle göra att katten inte kläste på saker jag sprejade på. Resultatet: Katten älskade doften och strök sig mot allt jag sprejat på och klöste än mer... :cool:

Exakt så gör våra katter oxå!! ( Eller rättare sagt en av de, men vi har inte lyckats luska ut vem som är skyldig...eller är båda iblandade? :confused: ) Hur kan man få de att sluta? Oftast har det hänt när vi inte är hemma eller när man sover på nätterna. Tycker att vi försöker aktivera de så gott vi kan. O det e ju extra jobbigt när man bor i en hyresrätt....

Liknande trådar

Katthälsa :arghh::arghh: Katten har dragit in loppor och jag får snart panik. Hon har givetvis medel mot alla sånna där äckliga småkryp och HON...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: CaisaCax
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 804
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 370
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna