Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här tycker kommunen att det är värt varenda krona för så har det varit dom 25 senaste årenFyrverkerier är ett elände. Visst, vackra är de men lidandet hos diverse djur gör att det inte är värt det.
Det är så mycket som bara finns här i Uppsaliensis. å därför vill ju så många bo här. Nån kvalborg har ni ju inte heller o inte Allt ljus på Uppsala har ni ju heller inte å inte kulturnattaJag har aldrig hört talas om adventsfyrverkeri, än mindre sett något.
Men lika bra det för fyrverkerier kan jag lika gärna vara utan
Kvalborg och Valborg är väl när man håller sig så långt bort ifrån Uppsala som möjligt?
gammeln behöver nog lära sig att det finns en värld utanför hålan där han bor och att den hålan inte är känd för alla!Vad tyckte ni om årets 1:a advetsfyrvekeri? Jag tyckte det var fantastiskt. Vilka kompositioner dom kan göra . Hur gör man så det blir så vackert. Å vädret var ju perfekt. Å som vanligt blir ju hela stan försatt i krutrök precis som på den gamla goda tiden när vi var i krig
Här tycker kommunen att det är värt varenda krona för så har det varit dom 25 senaste åren
Här tycker kommunen att det är värt varenda krona för så har det varit dom 25 senaste åren
Jo, jag menade att om komunen inte tyckte det var värt pengarna så hade man ju förbjudit detta fyrvereri. Intresset är stort för typ 150000 människor vallfärdas till Slottsbacken och BotaniskaÄr det inte UNT som står för det?
Jo, jag menade att om komunen inte tyckte det var värt pengarna så hade man ju förbjudit detta fyrvereri. Intresset är stort för typ 150000 människor vallfärdas till Slottsbacken och Botaniska
Men komunen åker ju med gratis på den reklam som uppstår som i sin tur genererar skatteintäkter med att folk gör av med pengar på stan den kvällenJag skulle vilja se den kommun som skulle neka ett privat finansierat arrangemang som drar publik och uppmärksamhet för att kommunen inte trodde det var värt pengarna för den privata arrangören
(Däremot kan ju kommunen neka tillstånd om de inte uppfyller säkerhetskrav eller liknande)
150 000? Verkligen? Det är väl ungefär hela Uppsalas befolkning? Isf tycker jag synd om de stackars Uppsalaborna som inte har något bättre för sig
Vi är faktiskt storstad numera med över 200 000 invånare o vi växer med ca 4000 per år . Så här är det verkligen Hause
Det enda jag tycker om det är att jag är evigt tacksam över att jag flyttade från Uppsala för x antal år sedan, inget av mina djur gillar fyrverkerier och det räcker med att det skjuts sådant "skit" sista april och på nyår.
I kommunen (tätorten) jag bor i nu så skjuts det minimalt tack och lov (några privatpersoner men det är över på någon minut) och det är inget allmänt publikt fyrverkeri den sista april heller just med tanke på alla djur som blir rädda.