Fyrverkeriet

Gammeln

Trådstartare
Vad tyckte ni om årets 1:a advetsfyrvekeri? Jag tyckte det var fantastiskt. Vilka kompositioner dom kan göra :):love:. Hur gör man så det blir så vackert. Å vädret var ju perfekt. Å som vanligt blir ju hela stan försatt i krutrök precis som på den gamla goda tiden när vi var i krig :laugh:

Jag har aldrig hört talas om adventsfyrverkeri, än mindre sett något.

Men lika bra det för fyrverkerier kan jag lika gärna vara utan :)

Jag har aldrig hört talas om adventsfyrverkeri, än mindre sett något.

Men lika bra det för fyrverkerier kan jag lika gärna vara utan :)
Det är så mycket som bara finns här i Uppsaliensis. å därför vill ju så många bo här. Nån kvalborg har ni ju inte heller o inte Allt ljus på Uppsala har ni ju heller inte å inte kulturnatta

Allt ljus på Uppsala är ju tekniskt rätt svårt att arrangera i någon annan stad ;) Fast likadana arrangemang finns i flertalet svenska städer, precis som kulturnatten :)

Kvalborg och Valborg är väl när man håller sig så långt bort ifrån Uppsala som möjligt? ;)

Vad tyckte ni om årets 1:a advetsfyrvekeri? Jag tyckte det var fantastiskt. Vilka kompositioner dom kan göra :):love:. Hur gör man så det blir så vackert. Å vädret var ju perfekt. Å som vanligt blir ju hela stan försatt i krutrök precis som på den gamla goda tiden när vi var i krig :laugh:
gammeln behöver nog lära sig att det finns en värld utanför hålan där han bor och att den hålan inte är känd för alla!
HÄR förekommer inget som helst adventsfyrverkeri och det är alldeles utmärkt.

Jo, jag menade att om komunen inte tyckte det var värt pengarna så hade man ju förbjudit detta fyrvereri. Intresset är stort för typ 150000 människor vallfärdas till Slottsbacken och Botaniska

Jag skulle vilja se den kommun som skulle neka ett privat finansierat arrangemang som drar publik och uppmärksamhet för att kommunen inte trodde det var värt pengarna för den privata arrangören ;)

(Däremot kan ju kommunen neka tillstånd om de inte uppfyller säkerhetskrav eller liknande)

150 000? Verkligen? Det är väl ungefär hela Uppsalas befolkning? Isf tycker jag synd om de stackars Uppsalaborna som inte har något bättre för sig :D

Jag skulle vilja se den kommun som skulle neka ett privat finansierat arrangemang som drar publik och uppmärksamhet för att kommunen inte trodde det var värt pengarna för den privata arrangören ;)

(Däremot kan ju kommunen neka tillstånd om de inte uppfyller säkerhetskrav eller liknande)

150 000? Verkligen? Det är väl ungefär hela Uppsalas befolkning? Isf tycker jag synd om de stackars Uppsalaborna som inte har något bättre för sig :D
Men komunen åker ju med gratis på den reklam som uppstår som i sin tur genererar skatteintäkter med att folk gör av med pengar på stan den kvällen
Vi är faktiskt storstad numera med över 200 000 invånare o vi växer med ca 4000 per år ;). Så här är det verkligen Hause

Vi är faktiskt storstad numera med över 200 000 invånare o vi växer med ca 4000 per år ;). Så här är det verkligen Hause

Jag menade tätorten Uppsala, det är ju kommunen Uppsala som nyliven gått över 200 000 invånare. Vet inte om jag tycker att de i Almunge och Björklinge bor i en storstad ;)

Men oavsett, det vore tillräckligt illa om 3 av 4 invånare samlades för att se ett fyrverkeri på 1 advent ;)

Det är så vansinnigt typiskt @Gammeln att prata om sin egen stadsdel som om den vore världens medelpunkt och förutsätta att alla vet allt om just hens kvarter.

Lägg ner. Det blir mest oförskämt i längden.

Det enda jag tycker om det är att jag är evigt tacksam över att jag flyttade från Uppsala för x antal år sedan, inget av mina djur gillar fyrverkerier och det räcker med att det skjuts sådant "skit" sista april och på nyår.

I kommunen (tätorten) jag bor i nu så skjuts det minimalt tack och lov (några privatpersoner men det är över på någon minut) och det är inget allmänt publikt fyrverkeri den sista april heller just med tanke på alla djur som blir rädda.

Det enda jag tycker om det är att jag är evigt tacksam över att jag flyttade från Uppsala för x antal år sedan, inget av mina djur gillar fyrverkerier och det räcker med att det skjuts sådant "skit" sista april och på nyår.

I kommunen (tätorten) jag bor i nu så skjuts det minimalt tack och lov (några privatpersoner men det är över på någon minut) och det är inget allmänt publikt fyrverkeri den sista april heller just med tanke på alla djur som blir rädda.

Hoppas det är en utveckling fler följer! Inte enbart för djurens skull, utan även för miljön. Det är inte lite skit som sprids över oss alla när de där eländena exploderar... :cautious:

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 006
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar