Fyra hundar ?

hollypolly

Trådstartare
Jag har i dagsläget tre hundar varav två är pensionärer och varken kroppsligt eller mentalt vill och kan följa med på långturer eller hårdare träning.
Den tredje är en unghund med mycket energi och lydig och enkel.
Jag saknar verkligen att ha två hundar som har utbyte Av varandra när jag går mina dagliga långpromenader eller cykelturer i skog och mark.
Jag har även ett stort intresse och träna hund och känner absolut att jag vill ha en till att träna.
Är så van att träna två eller flera och binda upp en och sedan byta av så de får en lagom paus medan man tränar den andra.

Känner mig som världens känslokallaste men ibland känns det nästan som de två äldre är så tråkiga att äga.
Jag älskar dom båda två och vi har haft roligt ihop men just denna pensionsålder suger speciellt då den ena blivit senil och lallar runt i sin egen värld.
Känner inte igen henne längre.

Nåväl hur är det att ha 4 rent praktiskt ?
Hur hanterar man omgivningen ? De flesta jag umgås med har själva hundar men resten? Tycker människor redan nu reagerar på 3 hundar.
Hur får man sin sambo att vilja ha en fjärde?

Varför inte göra ett seriöst försök att hitta nya hem till åldringarna? Själv älskar jag att få ge pensionärer ett bra liv, och enligt de som lämnat hundar till oss har de fått det så bra det bara går.

Det finns många av oss som inte har något emot en färdig hund, en härlig äldre hjälte som vill ha det lite lugnt och skönt och inte har så stora krav på motion och sysselsättning. En bra kompanjon, kanske för en äldre människa.

Varför inte göra ett seriöst försök att hitta nya hem till åldringarna? Själv älskar jag att få ge pensionärer ett bra liv, och enligt de som lämnat hundar till oss har de fått det så bra det bara går.

Det finns många av oss som inte har något emot en färdig hund, en härlig äldre hjälte som vill ha det lite lugnt och skönt och inte har så stora krav på motion och sysselsättning. En bra kompanjon, kanske för en äldre människa.
Nej jösses skulle aldrig kunna lämna bort mina hjärtegull.
De har varit med mig hela livet och det kanske lät fel när jag beskrev dom i min text.
Är just motion och träningsbiten jag saknar en andra hund så att säga.

Som du beskriver det låter det ju som en bra uppdelning att ha fyra. Två yngre och två äldre. Två flockar i flocken s a s. Medan du och ynglingarna tränar, håller åldringarna varandra sällskap hemma. Och när de äldre tar en lugn tur, kan ynglingarna vila ut efter hårdträningen.

Logiskt, helt enkelt.

Liknande trådar

Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 328
Senast: Modig_Korn
·
Hundavel & Ras Vi var ju tvungna att ta bort en av våra hundar för ungefär en månad sedan och även om det just för tillfället kan kännas lite skönt att...
2
Svar
23
· Visningar
2 730
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 344
Senast: soom
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 054
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar