Fy vad tråkigt det var att köpa bebiskläder

Brandgul

Trådstartare
Eftersom vi lånade en del kläder till sonen när han var nyfödd så behöver jag köpa lite nytt så vi klarar oss. (Så vi slipper tvätta var och varannan dag)

Jag har sagt halvt på skämt och halvt på allvar att nu j***ar ska det köpas rosa!

För när sonen var nyfödd var allt grönt, brunt och vitt. Orange om jag hade tur. Mycket 70-talsinspirerat och jag är otroligt leds på det. Så nu skulle jag köpa fiiina kläder och inte bara grilliga mönster. Dessutom tyckte jag att alla kläder var tråkiga och sneglade avsundsjukt mot flickkläderna som alltid var så mycket finare (men det var innan jag granskade de närmare inser jag nu...)

Idag gjorde jag andra attacken mot klädhyllan och jag hittade ingenting.

Jag tycker inte alls att det är roligt och gulligt med rosa kläder för ta mig f*n ALLT är rosa. Eller tjejigt. Jag hittade en vit body på flicksidan och den hade spets och var allmänt flickig. Ja jag hade kunnat hitta en vit rak och enkel på pojkhyllan, men bara principen fick mig att inte köpa någon alls.

Sonen har många fina Bamsetröjor och jag skulle gärna köpa något till nästa barn också.

Men kolla:
Pojk:
http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=7714359

Flick:
http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=7714389

Nu missar väl inte blomorna och puffärmen???? Å det söta lilla sättet att hålla tassen för munnen??

Ja jag kan köpa den blå, men det är principen!!! (By the way avskyr jag marinblått och sonen har ingenting i marin, det begränsar ju urvalet lite också)

Jag är halvt galen och efter att ha köpt en body i vitt med aprikost tryck och en i gult har jag härmed deklarerat att klädköpen är över. Barnet får klara sig med de få kläder som finns och föräldrarna får väl tvätta varje dag då. Eller nått.

Om det nu inte blir så att vi FÅR massor av kläder bara för att det är en tjej. Till sonen fick vi inte många plagg, om vi nu får massor för att det är en flicka kommer jag att bli djupt besviken och nästan till och med kränkt faktiskt...

:mad:

Senast ändrad:
Sv: Fy vad tråkigt det var att köpa bebiskläder

Åh det är underbart att köpa bäbiskläder! :love:

(Bäbisar är roligast att shoppa till & göra, inte ha! :angel: ;))

Om du kollar på Lindex finns massor med snygga kläder i Seglar & Racing stil, vitt, blått & rött är snyggast nu till sommaren! :d

Även NK har massor med snygga kläder! :bump:

Jag var på Lindex idag och kom hem typ tomhänt...

Seglar & Racingstil har aldrig varit min starka sida för jag gillar inte marin och rött ;)

Men vad är det för fel på flickigt? och sött? (och blommor?) eller är det principen du är emot bara?
Jag tyckte båda bodysarna var ljuvliga och skulle lätt kunna ha köpt bägge till min dotter när hon var i body-åldern. Hon har nog 50-50 från "kill"/"tjej"-avdelningarna.

Detaljer och princip.

Varför har bodyn blommor och varför håller katten tassen för munnen?

Varför är det inte blommor på någon av sonens Bamsekläder? Jag har inte fattat att det finns Bamsekläder på två olika hyllor för detta ändamål... Först nu inser jag det... Först nu fattar jag att Bamse kör traktor på sonens kläder och att det är blommor på de kläderna som jag inte sett tidigare.

Men varför ska katten hålla tassen för munnen??? Jag blir bara mer irriterad ju mer jag tänker på det...

Osv. för de andra kläderna också. Jag har i mitt enfald bara trott att det är färgerna som skiljer kläderna åt för jag har aldrig kollat närmare på det.

Var glad att du bor i Sverige ända. Här är det extremt puttinuttigt med alla kläder till tjejer, det är spets (jag hatar spets) och gulligull pa allt. H&M är den enda affär som har ok kläder, om man bortser fran den där katten som ska vara pa allt.

Jag har inget emot "tjejiga" kläder egentligen, men lite lagom far det vara och framförallt vill jag ha praktiska kläder. Vi köper fran bade tjej och killsidan.

Sen har vi problemet att dottern är 14 manader men har bara storlek 74, 74 finns pa babyavdelningen men dom kläder jag tycker passar henne bäst nu finns pa barnavdelningarna.

Åh va tråkigt! Jag älskar det! :love:

Vad är det för fel på dessa då?

S0000006342234_F_W30_20100324131408.jpg

S0000006343168_F_W30_20100322144414.jpg

S0000006360694_F_W30_20100429154900.jpg
:love:

S0000006313152_F_W30_20100310163316.jpg
:love:

Ha ha! Vad underbart olika smak vi har ;) En sådan där sjömansdress fick vår kusin och vi höll bara på att smälla av av skratt :bump:

Ja förmodligen, jag älskar den stilen, stiligt och lyxigt! :love: :d

Vad gillar du för stil då? Lite mer nedtonat? :)

Nej jag hade heller inget emot tjejiga kläder. Jag tyckte att det skulle vara roligt att köpa något som inte var vitt med gröna ränder och en brun elefant på. Men... Jag vet inte vad som hände. Det var nog det att jag trodde att det bara var färgerna som skiljde sig åt. Inte hela snittet... Med puffärm osv. Vilket är jättegulligt det också men... Jag fattade inte att skillnaden var SÅ stor. Jag är nog chockad eller nått... Och att det på något sätt finns så lite att välja på. Välj mellan rosa och rosa ungefär...

Sonen har ju gått över till "storsidan" och jag har jättesvårt att hitta kläder till honom med. Jag vill inte ha tuffa tjocka byxor eller tröjor med monster på (eller andra konstiga saker) Nu blir det mest randigt och tunna sommarbyxor köps på flicksidan och så får man klippa bort rosetterna. Att det ska vara så? Man borde väl kunna köpa tunna vita byxor utan att behöva modifiera dem till pojk eller flick?

Det är nog mycket färgglatt, randigt och roliga mönster.

Jag hittade en gul body och den fanns i både turkost och rosa och de hade samma snitt allihopa :) Turkosa var fin, men det har hon massor av redan! (från storebror)

Eftersom jag inte gillar marin blir det turkos, lila, grönt, orange, gult och brunt. Det var nog det som fanns när sonen var liten... (Jag köper inget rött heller och inte svart eller vitt) Jag har säkert glömt något...

Det var alltså flickkläder du skulle ha nu?

Jag har ju bara raddat upp kläder för pojkar! ;)

Ja jo det är en flicka. Och det första hon kommer att få på sig är en kofärgad body. Basta!

Hahahah! Men om det är en flicka finns det ju massor! :confused:

Bara att plocka på sig fina bodys i vitt & rosa och alla fina klänningar med spets! :love:

Ja alltså, jag håller ju med dig helt. Fast jag köper inte Bamse på traktor bara för att han är kille. Då får den hänga kvar. :(

Kolla Åhlens, de har fina kläder i gult och orange :love:. (som passar både flicka och pojke!)

Det var alltså flickkläder du skulle ha nu?

Jag har ju bara raddat upp kläder för pojkar! ;)

Är det nån skillnad när det gäller spädbarn? Både flick- och pojkbebisar kan ju rimligen ha samma kläder i den åldern. :confused:

Håller för övrigt med om att utbudet på barnkläder är bedrövligt.

Hahahah! Men om det är en flicka finns det ju massor! :confused:

Bara att plocka på sig fina bodys i vitt & rosa och alla fina klänningar med spets! :love:

Fast om man nu inte gillar rosa och spets? Tycker det är gräsligt, på alla, måste säga.

Ja då får man väl köpa nått mellanting, finns ju bodys som är unisex också! :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka