Fy faan för folk..

C

Crying

Aaah, satan va ja är förbannad.. Va ute å gick me hundarna, så huxflux springer de fram en liten jävla [censur ;-)] hund framför mej.. Ja hinner självklart inte reagera utan tappar schäfern som glatt springer efter i full karriär.. Ja fick gå hem å lämna lillen, sen så fortsätter ja där ja gick innan å tror du inte att han som äger hund jäveln som sprang ut framför mej kommer me mitt hjärta.. '

Arg som ett bi försöker ja förklara för idioten

att de är koppeltvång å att min hund faktiskt löper.-..

ÅÅÅåh, saken är inte den att de va första gången ja stötte på den heller..

Nästa gång vet ja en vovve som skickas t polisen :mad: :mad: :mad:

Ursäkta mina fina ordval, men ja är så jävla förbannad :mad:

Jag måste faktiskt ibland ta "dåliga hundägare" i försvar.

Tro inte att jag eg tycker att man inte ska ta ansvar och veta vad som gäller, tvärt om är jag för ett hundkörkort el hundlicens för alla hundägare oavsett ras.

Nu vet jag ju inte vad det var för "odjur" som eggade din Schäfer, men antar att det var en ganska liten hund. Det är därför jag försvarar. Vet nämligen på nära håll att småhundar inte är välkomna på Brukshundsklubbarnas träningar etc, iaf inte här i närheten, det kanske är olika på olika orter.

Om det dessutom är första hunden för personen är det inte så lätt. Jag har inte en direkt liten vovve, hon är redan vid 9 mån ålder i storlek med en ordinär Schäfer och kommer bli större, men min son har en Papillon (hur f-n stavas det?)

Han fick inte komma och träna, vara med på kurser osv "det blir ju iaf ingen lydnads champ" var uppfattningen. Han har fortsatt träna sin hund till en mkt bra vardagslydnad iaf, och gett sej katten på att tävla lydnad med henne på rent trots.
Alla hundar / förare kanske inte är champämnen, men alla kan lära sej grunderna och SKA lära sej vilka lagar och regler som gäller, ha 100% koll på sin hund om den inte är kopplad bl a, av hänsyn till både andra hundägare och till dom som av nån anledning inte gillar våra vovvar.

Min vovve roar sej med att logga in på nätet om jag inte drar ur jacket, det är det hon gör på bilden här.

Ha det, och försök prata med den andre hundägaren, ni kanske kan träna tillsammans om det är där det brister, om det är viljan att ha ordning på hunden så är saken en annan, vi måste hålla efter varandra om det inte ska bli som nyligen i Frankrike, avelsförbud på vissa raser och munkorgstvång på många andra.

/Lori

Jo, men saken är den att han som äger hunden bor på andra sidan "byn"..

Deras hund springer titt som tätt på våran tomt..

När man går i skogen å varken hör lr ser nått så är de ganska lätt att tappa då hon får sån kraft när hon väl rycker till.
Jo, de va iof klumpigt utav mej också, men deras hund har väl ingen rätt att springa omkring nere i stan inne på mataffärer å dyl, om inte alla andra hundar också har de?

hmm,
vad säger man?
man har två sidor att titta på,vem man skall stå på vet man dock inte. :confused:

Jag måste bara säga att jag håller med, hundar som hundägaren inte har kontroll över SKA INTE gå lösa.
Själv har jag en hanhundsilsk weaten som jag alltid har i koppel men det har hänt att andra lösa hundar har kommit springande mot honom. Än så länge har vi alltid lyckats undvika att dessa hundar har kommit ända fram. Men det skulle bli ett :devil: bråk om han rök ihop med någon.
Det verkar vara många hundägare som inte inser att även om deras hundar inte är "farliga" så kan de faktiskt råka ut för otrevliga saker.

Fler borde tänka på det.
Ens egna lilla snälla plutthund
gör kanske inget, men i kopplet
är det kanske ett monster.

Liknande trådar

Övr. Hund Liten spinoff på Icke-hundägare. Känner att jag måste starta denna eftersom jag precis upplevde någonting som gjorde mig jäv-igt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 474
A
Övr. Hund Häromdagen så var jag med om en väldigt obehaglig grej, gick tidig morgonpromenad me hunden och han har haft lite problem med hundmöten...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: Donnan
·
J
Ekonomi & Juridik Igår va ingen trevlig dag, hade jobbat natt å mamma ringer mej vid ett tiden på dagen, hade precis vaknat till liv, hon säger att allt...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: lady_vip
·
I
Övr. Hund Får man bli arg på folk som är rent lata och slappa? Jag skällde ut en gubbe i parken idag för att hans hund kom fram och hälsade på min...
2
Svar
29
· Visningar
2 696
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025