Fy 17 för människors grymhet!

angelwings

Trådstartare
Jag vet inte om tråden hör hemma här, eller ens om jag vill säga något särskilt annat är HUR KAN MÄNNISKOR?

Såg denna bild:
shapeimage_2__oPt.jpg

och nu kan jag inte få bort bilden ur mitt huvud. :cry:

Sv: Fy 17 för människors grymhet!

Jag såg också den bilden på P*rez Hilton nyss. Usch alltså. :(

Känner du till bloggen Fugly Horse of the Day på bl*gsp*t? Hon bor i nordvästra USA och är en riktig förkämpe mot illegal slakt och hästmisshandel.

Jag satte mitt päron i halsen när jag såg bilden.
Hur i h***vete kan man behandla djur på detta sätt.
Hoppas att de som äger denna stackars häst får ett rejält straff.
Fy :devil: dom ska inte ha djur

Jo, det gör jag. :(
Man mår bara så dåligt av alla misskötta djur. Den här högg så mkt extra eftersom den skulle kunna liknat min lilla fröken om den varit skött och omhändertagen.
Usch!
(btw trevligt att träffa på någon som också läser P*r*z :) )

(om det inte vore for P.H. skulle jag aldrig orka med jobbet :D)

det är otroligt vanligt med undernärda hästar, mycket vanligare än vi "snälla" hästmänniskor tror. tur att det finns högljudda människor som inte drar sig för att börja bråka och dra dit journalister och jurister och djurrättsorganisationer och folk som har makt att göra någonting. fugly är ju bra på det.

för att få dig lite gladare skall jag få be att presentera bette! hon är en 37-årig arab som min tränare räddare för två decennier sedan. då var hon så mager att hon knappt kunde stå upp, och hade flera bruta revben (någon hade sparkat sönder hennes bröstkorg med sporrar.... herregud alltså). veterinären ville avliva henne, men min tränare var envis och ville ge stoet en chans. nu är hon 37 år gammal, och tävlar i hunters för glatta livet. en otrolig överlevare, bette.

betteeating.jpg

Nej, hur skulle man klara livet utan P.H? :D

Ah, det var en liten solskenshistoria till sist i alla fall. Men jag förstår inte hur man kan vara så grym! Det är ju ett levande väsen!
Jag får ju dåligt samvete om jag säger till min pålla på skarpen om hon är dum, men hur kan man bara göra nåt sånt mot hästar? eller andra levande väsen. :crazy:

Stackars häst! Det är så att jag nästan börjar grina, hur kan folk behandla djur så??? :cry:

Det var det värsta jag någonsin sett.
Vad är PH ni pratar om? Är det någon hemsida?
Kan man stödja dem som hjälper dessa hästar på något sätt?

Förstår inte hur folk är funtad som låter det gå så långt. Det måste ju vara bättre att avliva hästen i ett tidigare stadium ifall man inte har råd att födda den.
Skämms riktigt över min halvfeta häst här hemma.

/B

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Cactus
·
V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Jahopp
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 875
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar