Sv: Funktionärsbelöningar
Supertack för alla svar!
Vi håller på att diskutera för att eventuellt förändra vårt funktionärssystem. Vi har hittills haft fika och mat (så mycket mat man vill, så mycket saft/vatten/kaffe/te man vill samt en fralla och bulle förmiddag och eftermiddag) utöver detta, ett poängsystem där man får poäng per tävling man hjälper till på, som man kan köpa klubbkläder för.
Nu kommer förslag om att funktionärerna ska få mer godis och fika samt ta läsk istället för saft. De som talar för detta menar att funktionärerna är så viktiga att de ska få ta vad de önskar ur kiosken.
De som talar emot menar att man ändå arbetar för klubbens bästa och att så länge man inte är hungrig eller törstig så borde det räcka. Läsken är ju mycket dyrare än saften och godiset är ju inte gratis heller och det är ju tävlingens och klubbens vinst man nallar på när man tar ut just läsk och godis.
Frågan är, vad skulle ni föredra: att få funktionärspoängen men inte fritt med läsk och godis under tävlingsdagen eller att Inte få funktionärspoäng och äta fritt vad gäller läsk och godis?
För egen del betalar jag alltid om jag tar läsk och extra godis, för pengarna går ju ändå till min egen klubb, så det kanske lyser igenom vad jag tycker. Men jag kanske bara är en gammal dinosaurie som tycker att ideell verksamhet innebär att göra något för klubbens bästa, inte för att få ut så mycket som möjligt för sin egen del...
men det är skitsamman vad jag tycker egentligen - jag vill höra vad ni tycker så får vi veta hur folk tänker och tycker utanför vår lilla ankdamm innan vi bestämmer oss för hur vi gör nästa år.