Funktionärer i gymkhana, voltige, WE?

Pancakes

Trådstartare
Vilka funktionärer finns det på tävlingar i dessa grenar? Sitter och planerar kurs för Grönt kort men finns inte ett enda exempel på funktionärer i bland annat dessa grenar i handledningsmaterialet...

Sv: Funktionärer i gymkhana, voltige, WE?

Vilka funktionärer som finns på en voltigetävling beror lite grann på vilken nivå av tävling det är. Jag har själv ordnat voltigetävlingar upp på regional nivå, jag är domare och har även varit funktionär på EM.
På en regional tävling finns det bland annat domare, domarsekreterare, tidtagare, banpersonal, löpare, veterinär, sekretariat, läktarvakter, sjukvårdsansvarig.

På större tävlingar finns teknisk delegat, FEI-stewards, stallvakter, stallchef osv

Fråga gärna om du vill veta något mer.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 788
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 003
Senast: __sofia__
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Fideli
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka