Tidigare har jag haft normalt blodtryck vid alla hälsoundersökningar jag varit på (vilket iof inte är så himla många genom åren). De senaste månaderna har det dock hänt en del både ledsamma saker med anhörigs bortgång, jobbiga saker som tight ekonomisk situation pga trasig bil och medicinsk utredning för en inflammation som inte vill ge sig, men även positiva saker som nya inspirerande uppgifter på jobbet, ljusare på kvällarna mm. Och vid senaste besöken på sjukan har jag haft förhöjt blodtryck. Jag tror ju att det höga blodtrycket beror på de olika stressmomenten som jag har varit med om den senaste tiden, medan sjuksköterskan tar fram aja baja-fingret och talar om för mig att det inte är bra att stressa (no shit Sherlock... som om jag kan rå för att en nära anhörig går bort och att jag sörjer på grund av det + att elpriset skjuter i höjden så det blir tuffare ekonomiskt...) och att vi måste sätta in blodtryckssänkande medicin om blodtrycket inte går ner.
Jag vill verkligen inte behöva börja ta blodtrycksmedicin och skulle vilja höra om någon av er lyckats få ner blodtrycket genom t ex. Yoga eller meditation, så att det synts vid undersökningar efter ett tag?
Jag vill verkligen inte behöva börja ta blodtrycksmedicin och skulle vilja höra om någon av er lyckats få ner blodtrycket genom t ex. Yoga eller meditation, så att det synts vid undersökningar efter ett tag?