Fungerar mitt sto med PRE?

Sv: Fungerar mitt sto med PRE?

Din är ingen korsning, fullblod är en godkänd inkorsningsras i halvblod.
Alltså är din ett renrasigt halvblod med fullblods inslag.

TS häst är samma sak, avkomman blir nog en korsning eftersom PRE inte är godkänt i ASVH, är tveksam till att den ö.h.t hamnar på raskod 04.
Halvblod (och fullblod?) är väl inte godkänt i PRE? Vet dock inte utan gissar mera :smirk:

Jag tror nog du kan få en riktigt trevlig avkomma med PRE-pappa.

Det var det jag tänkte, det jag reagerade på var Dock bör man nog fundera på att din korsning ger en häst som har ytterligare en ras i sig.
I den meningen verkar TS sto ses som en korsning redan. Och man därför skulle tänka för att det skulle bli en tredje ras i. Men i pappren blir det ju bara 2 raser, men ändock en korsning.
Det var så jag menade. Alltså som Du. :)

Men stoet är ju ingen korsning?
Fullblod/halvblod är ju ett halvblod på pappret.

Avkomman blir alltså halvblod/PRE kan man säga.

Inte vilken som helst, Iberica-P e. tidigare nämna Alferez IV.

aug-071.jpg

0CBD0A95B884FD90C1257360006DF8FB

:love:
Så vacker!

jag har oxå funderat på någon av de två hingstarna till min Shire.. jag är övertygad om att det skulle bli en kanonhäst, vet en del som håller med, andra som inte håller med..
Till TS, kan nog säkert bli bra, särskilt som PRE ofta har lite resning vilket ditt sto ser ut att sakna lite! Din häst påminner lite om min, och jag är ju oxå noga med ryggen, kort, stark rak rygg. En del PRe(enligt det lilla jag sett) kan ha lite vekare rygg..
Jag är SÅÅ sugen på att betäcka, men väntar nog ett år.. men då får nog någon PRE se upp, för då får de shirebesök!

Men stoet är ju ingen korsning?
Fullblod/halvblod är ju ett halvblod på pappret.

Avkomman blir alltså halvblod/PRE kan man säga.

Tror du missförstår mig. Meningen i kursivt är inte min mening. Vi pratar och menar samma sak du och jag, men förmodligen på olika sätt. :p

Måste få fråga vad ni anser/hört om PREhingsten Tobago II??

Jag har kollat in PRE hingstarna i avel och jag gillar han, jag är kass på detta utvändiga men jag tycker han ser reslig ut, snygga raka ben och kort rygg och fin rumpa :angel: Jag tror han kan passa till mitt sto, Hon är ganska liten i sig med men samtidigt tycker jag hon är lite lång i ryggen och lite sluttande rumpa lr säger man kors? Halsen är inte den bästa heller om jag får säga det själv, stegen si så där. Mer vet jag inte riktigt förutom att hon är verkligen toppen i humör, temprament och psyke.

Jag är väldigt sugen på honom, han står inte heller så långt ifrån mej vilket tycker jag är lite skönt faktiskt. Jag ska ta en tripp och åka och se honom i vår/sommar, vill se honom i verkliga livet innan med.

Men vad tycker ni?

TS - Ber om ursäkt om jag lånar lite!!

Senast ändrad:

*kl*

Alla ni som kan något om PRE avel. Har även jag tänkt betäcka mitt halvblod med en PRE hingst. Har hittat denna hingst som jag tycker verkar perfekt för mitt sto. Men vad tycker nu om Carabinero 11?

ni kan läsa om olika pre hingstar på www.swepre.se

betäcker ni med en pre så får ni en partbred P.R.E som ni kan registrera i ANCPRE.:D

Jag tror du kommer att få en fin korsning. Jag har varje år flera halvblod till min p.r.e hingst, och jag födde själv upp en korsning med min hingst och mitt halvblodssto förra året.

Det blev en kanon tjej med ett underbart temperament och lätta fina rörelser. Tyvärr vet jag inte hur man får in bilder här annars hade jag lagt in en...:bump::bump:

Du har egen PREhingst lr haft?

Då kanske jag får fråga en sak, jag kollade nämligen upp förut om en PREhingst till min vbltravare, dom skrev att det blir en pertbred PRE med gröna papper.

Stämmer det då? För vissa säger att det inte stämmer. Tycker det är konstigt att jag fått den informationen annars :crazy:

åhh så skoj, jag sitter redan och funderar ut namn, tänker mig de värsta scenariot inför födseln och drömmer om fölis:o:D längtar!

Nu ska vi se om jag lyckats lägga in en bild
amoroso1.jpg

Hon står lite konstigt med frambenen men detta är en korsning P.R.E och halvblod.

och ytterligare en korsning med samma hingst och ett annat halvblodssto.

här endast ett par veckor.
givano.jpg

:crazy:

Du har egen PREhingst lr haft?

Då kanske jag får fråga en sak, jag kollade nämligen upp förut om en PREhingst till min vbltravare, dom skrev att det blir en pertbred PRE med gröna papper.

Stämmer det då? För vissa säger att det inte stämmer. Tycker det är konstigt att jag fått den informationen annars :crazy:

Part-bred PRE är hästar som är minst 50% PRE, dvs ena föräldern måste vara stamboksförd och minst basavelsgodkänd PRE. Dessa hästar registreras i ANCPREs korsningsregister grupp B.

*kl*

Alla ni som kan något om PRE avel. Har även jag tänkt betäcka mitt halvblod med en PRE hingst. Har hittat denna hingst som jag tycker verkar perfekt för mitt sto. Men vad tycker nu om Carabinero 11?

Du menar Carabinero II antar jag...:)

Jag ska betäcka mitt halvblods sto med honom iår..ska dit i maj:rofl:

Jag tycker att han är urläcker och fruktansvärt väluppfostrad och lugn. Åk dit o titta på honom, du kommer bli överförtjust, tycker han är mycket snyggare i verkligheten än på bilderna på hemsidan... Mitt sto har ganska mycket nerver och behöver få en lugn hingst. Sen rörde han sig väldigt trevligt oxå. Men det är vad jag tycker:banana:

jag tror att det är hans avkommor som Zizzy1 har lagt ut....stämmer det tro???

Nu hoppar jag in på ett bananskal...:banana:
När jag tittar på ditt fina sto så hade jag även varit noga med att hingsten skulle haft en bra nacke med välvning. Om du tar en hingst som redan har avkommor så kolla att de har vävling uppåt och inte neråt;)
Lycka till

Liknande trådar

Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape...
2
Svar
21
· Visningar
3 435
Senast: token
·
Avel Är ju inte så haj på detta med avel och linjeavel har ett sto som går svårklass är inte så stor ca 162 super teknink super...
Svar
4
· Visningar
1 155
Senast: theJohanna
·
E
Avel Har till nästa år ett "beställningsföl" undan fullblodssto e. Malvernico xx - Miami Springs xx. Stoet i fråga har myckt bra gångarter...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 036
Senast: Mabuse
·
J
Avel hej! Jag har ett 23 årigt irlänskt korsningsponny sto, som det skulle vara roligt att ta föl på (det skulle vara hennes första...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka