Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag diskuterade var att ditt påstående att du kan registrera häst i ASVH utan att ha betalat alla avgifter vilket jag säger är ett felaktigt påstående, inget annat.
För att pga passkravet så reggas alla föl, även de vars ägare inte betalat hingsten och inte fått ut reg.papper. Så hingstägaren skickar iväg varan och har ingen möjlighet att kräva betalning utan ser sina avkommor reggas ändå.
Hej!
Vad roligt att både Aerline H och Nobel diskuteras här!
Jag har själv fött upp ett sto Aerline H-Brigadör. Född 2010 och gick 3 årstester -13 men 9 på galopp och 9 9 i hoppning. Hon såldes sedan på SSHS auktionen för 210 000kr och blev därmed 3e dyraste hästen.
Ett väldigt speltakel om henne, med väldigt fina lovord från bland annat Royne Zetterman.
Roynes ord om henne:
En lätt internationell modell med ett fantastiskt psyke. Hoppar helt fantastiskt och är helt iskall.
Har även 2 uppfödningar efter Nobel-Patrice. Födda 2012 och 2013. Rör sig trevligt båda två och verkligen kanonpsyke! Får se vad det blir av dem, men får beröm av veterinärer och hovslagare för att de är så trevliga.
Betäcker med Aerline H den här säsongen igen, alltså ett helsyskon till Aeyla (den som gick auktionen). Mamman där är ju efter Brigadör 1051, även hon min egen uppfödning men tyvärr är Brigadör såld till Tyskland och kastrerad.
Håller med!Vet ingen annan vara som är så dyr utan att du vet vad du får!kl
Jag blir helt galen på hingstägare snart!
Alltså, jag förstår om man inte vill skicka fryst (eller TAI heller) vartsomhelst. Men det känns liksom orimligt, alla hingstar som jag varit intresserad av hittills (som alls skickar till Sverige) kostar typ 1500 euro PER DOS. Jag har ett fertilt sto OCH en mycket bra veterinär, men tänk om det blir tre brunster *hemska tanke*? Jag har inte råd att ta den risken helt enkelt.
Varför kan ingen bara bestämma att ridhingstarna ska gå på samma villkor som travet, dvs betalning på levande föl (eller åtminstone dräktighet?)?
//frustrerad
Kl
Vad tycker ni om hingsten Boss vdl? Någon som sett honom i verkligheten? Tror stammen varit intressant till mitt Zirocco Blue-sto.