Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014
Kl.
Jag vill gärna ha lite förslag på gångartshingst till mitt sto.
Efter Bernstein-Neapel-Crown Point xx, stofamilj 42.
Fått 4 avkommor på raken därefter haft två sabbatsår och dräktig nu för föl i år.
Avkommorna har varit e: Don Laurie, Hohenstaufen II, Sir Oldenburg och väntar nu med Tailormade Temptation.
Stoet är av mindre/ lite äldre modell. 160 hög. Fin överlinje, mkt bra ridbarhet och energi, bra trav men kort skritt.
Lämnar avkommor ca 163-165cm, (växer lite sent) som är lättare/ädlare med bra gångarter, mkt energi och ridbarhet. Alla bedömda som föl och alla har fått klass I, den senaste fick 998 898.
Behöver en hingst som lämnar åt det större hållet, modern typ, gärna ädlare, bra skritt.
Kruxet för min del är seminskicken då jag bor på Gotland, så därför faller de utlandsstationerade hingstarna tyvärr bort.
Har själv funderingar på ev Temptation igen, kanske Benetton Dream...Det hela beror ju också på var hingstarna kommer att befinna sig i år samt om jag kan välja fryst då min ordinarie station kommer att upphöra med det från i år. Stoet tog sig på fryst i år (första gången jag använder den metoden) men hon är trots allt född -98.