Funderingar hingstval 2016

Vet ni om han kommer att vara på någon hingstvisning i år? Han var väl med i hingstklassen på Bruksprovsveckan förra året om jag inte missminner mig?
Vore kul att se honom live. :)

Kan nog bli tunnsått med hingstar där iår. Gina Tricot Grand Prix i Borås med tävlingar upp till 150 internationell CSI3* ligger samma helg, så det blir nog mest ryttare som har häst på bruksprovet som hoppar hingstklass tyvärr

Kan nog bli tunnsått med hingstar där iår. Gina Tricot Grand Prix i Borås med tävlingar upp till 150 internationell CSI3* ligger samma helg, så det blir nog mest ryttare som har häst på bruksprovet som hoppar hingstklass tyvärr
Det var ju synd.. Men tack för info. :)

Jag köpte ett sto förra året f. -15 e. Hip Hop - Leuthen. Mamma har får tre Hip Hop-avkommer (min är den 3e) o alla har varit helt olika! Av de två äldre är den ena normalstor (runt 165) och har lite nerv, hoppar fantastiskt o rör sig trevligt och den andre ser ut som ett förvuxet russ men med supertemperament! Så han kan lämna väldigt olika, vet nån avkomma som var över 180 så just storleksmässigt är det en chansning med honom. Han verkar dock lämna väldigt trevliga individer för det mesta, stoet påverkar juh en del där med... Min är väldigt välväxt i dagsläget men för tidigt att se hur stor hon blir, tippar att hon landar mellan 165-170, supertrevlig o väldigt cool fölunge med allt hittills!

Vet ni om han kommer att vara på någon hingstvisning i år? Han var väl med i hingstklassen på Bruksprovsveckan förra året om jag inte missminner mig?
Vore kul att se honom live. :)

Om jag minns rätt var starten i hingstklasserna hans sista tävlingsstart.

Det kommer att vara hingstvisning på Strömsholm i år igen, har vi tur kommer han dit! Jag har ingen aning om vilka hingstar som kommer, men eftersom Lövsta är en av arrangörerna hoppas jag på att få se Heartbeat.

Det kommer att vara hingstvisning på Strömsholm i år igen, har vi tur kommer han dit! Jag har ingen aning om vilka hingstar som kommer, men eftersom Lövsta är en av arrangörerna hoppas jag på att få se Heartbeat.
Hoppas! Jag har tänkt att åka till Strömsholm i år igen så det vore en stor bonus.

Har sett på Facebook att han har tävlat under hösten. Han kanske går i pension i år igen :idea:

Edit:
Heartbeat måste man se. Han är ett äkta freak.:bow:

Verkar inte som det. Jag ringde till hans gamla station förra året och bönade och bad på mina bara knän om fryst på honom, men icke. :(
Men förra året annonserades det att det gick att få fryst på honom ifrån Waldhof? Låg ute både på deras facebook och under deras andra hingst på språngrulla.

Men förra året annonserades det att det gick att få fryst på honom ifrån Waldhof? Låg ute både på deras facebook och under deras andra hingst på språngrulla.
Jag pratade med dem i juli (Waldhof alltså), de hänvisade till Fairway tror jag det var. Gick inte att få fryst för min del....

Hade önskat mig en Oban-bebis i år men tyvärr upptäckte man svampinfektion hos stoet lite för sent. Men om det inte vore sista chansen i år hade jag provat igen. Nu MÅSTE jag köra på ett säkrare kort ( tror jag :confused:)

Hade önskat mig en Oban-bebis i år men tyvärr upptäckte man svampinfektion hos stoet lite för sent. Men om det inte vore sista chansen i år hade jag provat igen. Nu MÅSTE jag köra på ett säkrare kort ( tror jag :confused:)

Så himla tråkigt när det går i stöpet.:( Min andra tog sig jättesent p.g.a stromaägg bland annat, men hon tog sig iaf.

Ja verkligen:cry: Skönt att din tog sig iaf :) Vad är Stroma-ägg?:confused:

Är osäker på om jag stavade rätt men kort sagt är det ett ägg som bara växer och växer utan att släppa. Efter ett tag börjar det se ut som ett spindelnät på UL-skärmen. I vårt fall tog det flera veckor innan vi fick bort det.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
472
Senast: Freazer
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 574
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Varje gång jag går in på SKK:s sida Köpa hund så ligger det en drös nya annonser på bichon havanais överst. Det är lätt att klicka in...
Svar
15
· Visningar
1 673
Senast: linnsan
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 094
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka