Jo man har samlat Luxus på fryst , står på hans facebooksida..Luxus är dålig på färsk. Kan inte tänka mig att de ens försökt frysa på honom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo man har samlat Luxus på fryst , står på hans facebooksida..Luxus är dålig på färsk. Kan inte tänka mig att de ens försökt frysa på honom.
Jo man har samlat Luxus på fryst , står på hans facebooksida..
Men luxus dräktighet var ju pga dålig frysning typ? Kan nog ta det färskt då stationen han är på inte är allt för långt bort.
Då jag tidigare fick tips om chanterbury så var det flera som trodde det skulle bli en burkig vagnshäst av det .
Tycker också att alla luxus hästar jag hittat fått väldigt bra exteriör, är inte så jätte glad i små lätta sportiga modeller. Tycker om lite större model med mycket framför ryttaren .
@Fiorano vad lämnar zafferano för ngt? Har hört namnet innan men inte mycket mer.. Aldrig träffat en häst efter den heller..
Finns det någon hingst med dålig fertilitet och som är känslig för kylningen som kan fungera på fryst och då få bättre dräktighet på fryst ?Möjligt att han funkar bättre än på TAI, det finns enstaka hingstar som gör det. Men det är inte hans frysta som är "känt dåligt".
Å andra sidan så har vi fått dräktigt med honom i år på första försöket (och andra år också).
Men luxus dräktighet var ju pga dålig frysning typ? Kan nog ta det färskt då stationen han är på inte är allt för långt bort.
Då jag tidigare fick tips om chanterbury så var det flera som trodde det skulle bli en burkig vagnshäst av det .
Tycker också att alla luxus hästar jag hittat fått väldigt bra exteriör, är inte så jätte glad i små lätta sportiga modeller. Tycker om lite större model med mycket framför ryttaren .
@Fiorano vad lämnar zafferano för ngt? Har hört namnet innan men inte mycket mer.. Aldrig träffat en häst efter den heller..
Frågan är bara om hiphop kan göra ngn förbättring på exeriören.. Efter en snabb bild googling så får man ju upp en hög med avkommor,och alla verkar ha lång rumpa om man säger så . Dvs det jag vill korta in på mitt sto för att få högre ridbarhet och att hästen ska kunna bära sig lättare.Jag lägger en röst på HipHop till ditt sto @Buck , skulle inte ta en obeprovad 3-åring som Zafferano till ett sto som inte haft föl förut.
Med hennes stam, och med avelsmål att avkomman ska bli amatörhäst inom dressyr/allround, så skulle jag säga att bra temperament är prio ett.
Där är många avkommor med på HorseTelex databas, kollade några av dem som hade fuxmödrar och de var bara bruna och svarta föl. http://www.horsetelex.com/horses/progeny/1597581Någon som vet om Glamourdale kan lämna fux avkomma?
Googlat som en galning, har bara hittat bruna och svarta föl.
Tullstorp visste inte. Holländske hingstägaren svarar ej på mail...
Någon som vet om Glamourdale kan lämna fux avkomma?
Googlat som en galning, har bara hittat bruna och svarta föl.
Tullstorp visste inte. Holländske hingstägaren svarar ej på mail...
Det är inte säkert att han fått med sig det fuxanlaget. Finns det inga fuxföl ännu är det möjligt att han inte kan lämna fux, men inte säkert.Han har bl.a. fuxanlag Negro's mor, så ja han kan ge fux.
Tack för svar! Är nog (tyvärr) så att han ej lämnar fux. Hingst letandet fortsätter...Där är många avkommor med på HorseTelex databas, kollade några av dem som hade fuxmödrar och de var bara bruna och svarta föl. http://www.horsetelex.com/horses/progeny/1597581
Kollade mer på canterbury nu och så att han också har cor de la bryere och zeuz. Min har i tredjedel och han i fjärde :/. Är det så bra?Canterbury är min första tanke.
Har inte varit så förtjust i de hiphop hästar jag mött faktiskt.. vilket är en del faktiskt då typ alla betäckte med honom ett tag vilket resulterade i 3 unghästar i stallet jag jobbade i. Sen har jag mött en hög andra lite snabbt. Samma tråkbruna färg och exteriör, jämnt temperament men inte lättare än andra unghästar att jobba med.Det finns ingen sådan lista. Fertilitet är dessutom en färskvara, en hingst kan vara väldigt fertil ett år och inte alls nästa.
Hip Hop som jag har tipsat om brukar ha bra fertilitet och ger dessutom ofta lite mindre hästar.
Vill du se honom i rörelse filmade jag honom för två månader sedan