@Buck vill du absolut ha något mindre så kan du även titta på dressyr-ridponnyhingstar. Det finns ju de som är runt 1.50 i mankhöjd och står på semin. http://www.asrp.se/sida.php?sida_id=133
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det är nog lite för litet 160-170 är lagom. är mest 175-180 som är för högt för både mig och stallet..@Buck vill du absolut ha något mindre så kan du även titta på dressyr-ridponnyhingstar. Det finns ju de som är runt 1.50 i mankhöjd och står på semin. http://www.asrp.se/sida.php?sida_id=133
Kollade mer på canterbury nu och så att han också har cor de la bryere och zeuz. Min har i tredjedel och han i fjärde :/. Är det så bra?
Verkar också vara stor. Mitt sto är jag rädd för att hon kommer gå i linje med cb2 och lämna stor avkomma, och då jag vill ha ngt på max 170 (för att kunna ha den i stallet mer eller mindre lagligt och jag är lite lätt feg ). Så hade jag tänkt mig en hingst som inte lämnar så super stort.
Men sen.. var kan man hitta en lista på vilka hingstar som är mest fertila? (Om det finns dvs) Skadar ju inte att öka chanserna på att bara behöva försöka en gång .
Är iofs både cor de la bryere och zeus i andra led på min. Läste fel innan. Så blir linje på båda i så fall.Cor De La Bruyere kan man definitvt linjeavla på - så långt bak som han är i stammarna på din resp Canterbury är det absolut ingen fara. Dessutom är han inte så jättestor - 169 cm. Han har bra fertilitet.
Men så är det också att han har dålig dräktighet tydligen.. har inte helt råd att prova så jätte många gånger..@Buck jag tycker också att Luxus är helt fantastisk - jag gillar hans mångsidighet Så om du har nära till hans station så tycker jag absolut då kan prova med honom
Men så är det också att han har dålig dräktighet tydligen.. har inte helt råd att prova så jätte många gånger..
Nej då behöver du bara betala stationsavgifter , seminavgifter transport och uppställningarJag vet hur det är med hans dräktighet - jag vet också att om man står nära eller rent av på hans station var skicken jättefina åtminstone när mitt sto blev dräktigt.
Du får prova två gånger med honom, blir stoet inte dräktigt behöver du inte betala någon språngavgift.
Menar mest att det inte riktigt finns ekonomi att försöka och betala språng en 10-15 gånger om man ska ha en budget för resten. Räknar med att försöka en 2-3ggr.Nej då behöver du bara betala stationsavgifter , seminavgifter transport och uppställningar
Antingen får man dräktigt eller så förlorar man pengarna .
Välj en hingst med bra fertilitet i år till ditt äldre sto och få henne dräktig och sikta in dig på Luxus nästa år om han finns kvar på betäckning då .
Skulle själv vilja ha Luxus men vill se hans dräktighet i år .
Skulle vilja veta hur många ston som tar sig på första inseminationen ?
Eller andra tredje fjärde .
Menar mest att det inte riktigt finns ekonomi att försöka och betala språng en 10-15 gånger om man ska ha en budget för resten. Räknar med att försöka en 2-3ggr.
Och blir det inget så blir det inget, har bara planer på att ta ett föl om det går bra, sen sätta igång stoet igen.
Menar mest att det inte riktigt finns ekonomi att försöka och betala språng en 10-15 gånger om man ska ha en budget för resten. Räknar med att försöka en 2-3ggr.
Och blir det inget så blir det inget, har bara planer på att ta ett föl om det går bra, sen sätta igång stoet igen.
Om jag var du så skulle jag gå direkt på Canterbury,trevlig hingst (japp har träffat honom) lämnat bra,och toppar på dräktighetsresultat + en ärlig ägare.Men kanske ska testa luxus 2 ggr och sen gå vidare till en annan. Chanterbury är nog nästa kandidat.
Men vet ni om det finns ngn hingst visning så här års? Är ju lite väl sent ute.
bara att det blir linjeavel på både zeus och cor de la bryereOm jag var du så skulle jag gå direkt på Canterbury,trevlig hingst (japp har träffat honom) lämnat bra,och toppar på dräktighetsresultat + en ärlig ägare.
Cdb är perfekt att linjeavla på. Resten blir så långt bak så det är inget att bry sig om.bara att det blir linjeavel på både zeus och cor de la bryere
zeus är i fjärde på canterbury och andra på min, dvs på samma platser som cor de la bryereCdb är perfekt att linjeavla på. Resten blir så långt bak så det är inget att bry sig om.
zeus är i fjärde på canterbury och andra på min, dvs på samma platser som cor de la bryere