Funderingar hingstval 2016

Vad tyckte du om Revolution DressagerNerd?

Korrekt, stor och rörlig i alla tre gångarter. Balanserad och bär bak trevligt. Men tilltalar inte mig, blir lite lufsig i gången och kommer bli rätt kraftig när han är färdig. Jag har en väldigt dålig film på honom från longeringen idag jag kan försöka få upp ikväll....

@Maja_Kandi det sändes tidigare på Clipmyhorse men nu är det bara premieringen kvar i morgon för hingstarna.

Korrekt, stor och rörlig i alla tre gångarter. Balanserad och bär bak trevligt. Men tilltalar inte mig, blir lite lufsig i gången och kommer bli rätt kraftig när han är färdig. Jag har en väldigt dålig film på honom från longeringen idag jag kan försöka få upp ikväll....

@Maja_Kandi det sändes tidigare på Clipmyhorse men nu är det bara premieringen kvar i morgon för hingstarna.
Ååå! Det hade varit jättesnällt! Va ju inte bra du misstänker han blir grov Lufsig är bra Tack

Tack! Vilken häst! Känns som att fler och fler frågetecken dras ut till utropstecken för var gång jag ser honom. Å va jag önskar jag kommit iväg till Herning! Inte alls grön av avund...

@DressageNerd
Men om man vill ha Revolution så måste man åka till Danmark med stoet eftersom han bara är 3 år eller får man skick till Sverigie och regga honom här ?

@DressageNerd
Men om man vill ha Revolution så måste man åka till Danmark med stoet eftersom han bara är 3 år eller får man skick till Sverigie och regga honom här ?

Nej du betäcker nu utan att lösa licens och hoppas att när fölungen kommer nästa år har han gått 35-dagars med godkänt resultat och så löser du retroaktiv ett-sto-licens i swb då. Så får ungen gröna papper :) En chansning helt enkelt.

Flera här tipsar om Canterbury som multitalang, även i förra årets tråd. Han verkar ha egenskaper som skulle matcha mitt sto (avataren). Jag skulle i framtiden gärna göra en lite fälttävlan/dressyrbebis. Har kollat på lite filmer av C och.. visst han hoppar bra och har gång men visar ingen lätthet i rörelserna och verkar svårriden och går emot i dressyren. Kan någon please överbevisa mig? Eller tipsa på fler multitalanger förutom de redan nämnda Hip Hop, Fetcher, Bravour. Jag vill egentligen bara ha för lättare klasser och mer fokus på dressyr . Börjar bli för gammal och feg. Kan någon visa att Sibelius lämnar + 4,5 cm så nöjer jag mig där :)

Flera här tipsar om Canterbury som multitalang, även i förra årets tråd. Han verkar ha egenskaper som skulle matcha mitt sto (avataren). Jag skulle i framtiden gärna göra en lite fälttävlan/dressyrbebis. Har kollat på lite filmer av C och.. visst han hoppar bra och har gång men visar ingen lätthet i rörelserna och verkar svårriden och går emot i dressyren. Kan någon please överbevisa mig? Eller tipsa på fler multitalanger förutom de redan nämnda Hip Hop, Fetcher, Bravour. Jag vill egentligen bara ha för lättare klasser och mer fokus på dressyr . Börjar bli för gammal och feg. Kan någon visa att Sibelius lämnar + 4,5 cm så nöjer jag mig där :)
Det som gjorde att jag valde Canterbury var mycket av att kolla in hans avkommor, särskilt utomlands. Godkända hingstar och startande i alla discipliner. Så uppenbarligen kan han ge en hel del prestation.

Vågar du dig på en nygodkänd treåring är Mr Vain GJ mitt tips. Han kan både hoppa och röra sig och kommer ur ett gammalt svenskt prestationsmöderne. Ulla Håkansons Ajax kom därifrån bl a :)
Lambourghini hade inte licens förra året, men han ger både bra rörelser och hoppförmåga samt ädelhet. Dock kan de bli lite små. Själv har jag gjort två helsyskon u ett sto på 166 cm där den ena blev 167-168 och den andra verkar ha stannat på 160.

Sir Oldenburg är en multitalang som ger jättetrevliga hästar!:)

Funderar på att ev betäcka den lilla märren på 155 cm med ponnyhingst. Men hur liten hingst behöver jag ta för att avkomman ska hålla sig inom ponnymått?

Funderar på att ev betäcka den lilla märren på 155 cm med ponnyhingst. Men hur liten hingst behöver jag ta för att avkomman ska hålla sig inom ponnymått?
Skoj, jag sitter med samma funderingar då jag också har ett litet sto, nu dräktig med Bravour. Blev tipsad om Simbergs Superman som verkar ha lämnat bra med halvblod. Själv är jag inne på Converse All star, väl medveten om att avkomman i så fall inte lär hålla ponnymått.

Vågar du dig på en nygodkänd treåring är Mr Vain GJ mitt tips. Han kan både hoppa och röra sig och kommer ur ett gammalt svenskt prestationsmöderne. Ulla Håkansons Ajax kom därifrån bl a :)
Lambourghini hade inte licens förra året, men han ger både bra rörelser och hoppförmåga samt ädelhet. Dock kan de bli lite små. Själv har jag gjort två helsyskon u ett sto på 166 cm där den ena blev 167-168 och den andra verkar ha stannat på 160.

Hoppsan! Jag som absolut skulle ha etablerad hingst, den såg ju verkligen lovande ut.. och svart :)

Fast Mr Vain ser ut att kunna bli en riktigt grov herre vad tiden lider. Det var en betydligt grövre modell på hingst redan nu än många andra treåringar på bruksprovet. Dessutom kan ättlingar till Diarado bli både små och skarpa.
http://www.bukefalos.com/threads/diarado.1186256/

jag betäckte mitt sto som är 155 med en ponnyhignst som är 148.fölet var litet när han föddes,men han är snart 11 månader och han är nu cirka mellan 135-140.för min del spelar det ingen roll hur stor han blir.men du kanske ska ta en c ponny hingst om du vill ha en ponny.

Min kollades för brunst ikväll, ny koll nästa vecka. Förhoppningsvis semineras hon innan mars månad är slut.

Oj - finns det redan öppna stationer?

En av mina har visat brunst, men jag tror nog inte att det blir till att åka till station förrän tidigast i slutet av April, jag vill inte ha jättetidiga föl

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
905
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 033
Senast: TantAgda
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30