Är det någon som funderar på att betäcka med någon av de ny godkända bruksprovshingstarna?
Jag funderar på Zappa eller Touchdown.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon som funderar på att betäcka med någon av de ny godkända bruksprovshingstarna?
Vad tyckte du om Revolution DressagerNerd?
Ååå! Det hade varit jättesnällt! Va ju inte bra du misstänker han blir grov Lufsig är bra TackKorrekt, stor och rörlig i alla tre gångarter. Balanserad och bär bak trevligt. Men tilltalar inte mig, blir lite lufsig i gången och kommer bli rätt kraftig när han är färdig. Jag har en väldigt dålig film på honom från longeringen idag jag kan försöka få upp ikväll....
@Maja_Kandi det sändes tidigare på Clipmyhorse men nu är det bara premieringen kvar i morgon för hingstarna.
Ååå! Det hade varit jättesnällt! Va ju inte bra du misstänker han blir grov Lufsig är bra Tack
@DressageNerd
Men om man vill ha Revolution så måste man åka till Danmark med stoet eftersom han bara är 3 år eller får man skick till Sverigie och regga honom här ?
Det som gjorde att jag valde Canterbury var mycket av att kolla in hans avkommor, särskilt utomlands. Godkända hingstar och startande i alla discipliner. Så uppenbarligen kan han ge en hel del prestation.Flera här tipsar om Canterbury som multitalang, även i förra årets tråd. Han verkar ha egenskaper som skulle matcha mitt sto (avataren). Jag skulle i framtiden gärna göra en lite fälttävlan/dressyrbebis. Har kollat på lite filmer av C och.. visst han hoppar bra och har gång men visar ingen lätthet i rörelserna och verkar svårriden och går emot i dressyren. Kan någon please överbevisa mig? Eller tipsa på fler multitalanger förutom de redan nämnda Hip Hop, Fetcher, Bravour. Jag vill egentligen bara ha för lättare klasser och mer fokus på dressyr . Börjar bli för gammal och feg. Kan någon visa att Sibelius lämnar + 4,5 cm så nöjer jag mig där
Flera här tipsar om Canterbury som multitalang, även i förra årets tråd. Han verkar ha egenskaper som skulle matcha mitt sto (avataren). Jag skulle i framtiden gärna göra en lite fälttävlan/dressyrbebis. Har kollat på lite filmer av C och.. visst han hoppar bra och har gång men visar ingen lätthet i rörelserna och verkar svårriden och går emot i dressyren. Kan någon please överbevisa mig? Eller tipsa på fler multitalanger förutom de redan nämnda Hip Hop, Fetcher, Bravour. Jag vill egentligen bara ha för lättare klasser och mer fokus på dressyr . Börjar bli för gammal och feg. Kan någon visa att Sibelius lämnar + 4,5 cm så nöjer jag mig där
Flera här tipsar om Canterbury som multitalang, även i förra årets tråd. Han verkar ha egenskaper som skulle matcha mitt sto (avataren). Jag skulle i framtiden gärna göra en lite fälttävlan/dressyrbebis. Har kollat på lite filmer av C och.. visst han hoppar bra och har gång men visar ingen lätthet i rörelserna och verkar svårriden och går emot i dressyren. Kan någon please överbevisa mig? Eller tipsa på fler multitalanger förutom de redan nämnda Hip Hop, Fetcher, Bravour. Jag vill egentligen bara ha för lättare klasser och mer fokus på dressyr . Börjar bli för gammal och feg. Kan någon visa att Sibelius lämnar + 4,5 cm så nöjer jag mig där
Skoj, jag sitter med samma funderingar då jag också har ett litet sto, nu dräktig med Bravour. Blev tipsad om Simbergs Superman som verkar ha lämnat bra med halvblod. Själv är jag inne på Converse All star, väl medveten om att avkomman i så fall inte lär hålla ponnymått.Funderar på att ev betäcka den lilla märren på 155 cm med ponnyhingst. Men hur liten hingst behöver jag ta för att avkomman ska hålla sig inom ponnymått?
Vågar du dig på en nygodkänd treåring är Mr Vain GJ mitt tips. Han kan både hoppa och röra sig och kommer ur ett gammalt svenskt prestationsmöderne. Ulla Håkansons Ajax kom därifrån bl a
Lambourghini hade inte licens förra året, men han ger både bra rörelser och hoppförmåga samt ädelhet. Dock kan de bli lite små. Själv har jag gjort två helsyskon u ett sto på 166 cm där den ena blev 167-168 och den andra verkar ha stannat på 160.
Vågar du dig på en nygodkänd treåring är Mr Vain GJ mitt tips. Han kan både hoppa och röra sig och kommer ur ett gammalt svenskt prestationsmöderne. Ulla Håkansons Ajax kom därifrån bl a
Lambourghini hade inte licens förra året, men han ger både bra rörelser och hoppförmåga samt ädelhet. Dock kan de bli lite små. Själv har jag gjort två helsyskon u ett sto på 166 cm där den ena blev 167-168 och den andra verkar ha stannat på 160.
jag betäckte mitt sto som är 155 med en ponnyhignst som är 148.fölet var litet när han föddes,men han är snart 11 månader och han är nu cirka mellan 135-140.för min del spelar det ingen roll hur stor han blir.men du kanske ska ta en c ponny hingst om du vill ha en ponny.Funderar på att ev betäcka den lilla märren på 155 cm med ponnyhingst. Men hur liten hingst behöver jag ta för att avkomman ska hålla sig inom ponnymått?
Min kollades för brunst ikväll, ny koll nästa vecka. Förhoppningsvis semineras hon innan mars månad är slut.